ایجاد کریدور‌های جدید صادرات مرکبات + فیلم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور از ایجاد ۲ کریدور جدید برای صادرات پرتقال‌های کشور خبر داد.

حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: ۳۵ هزار تن پرتقال از مازندران به خارج از کشور صادر شد و این سازمان به دنبال کشف بازار‌های جدید برای صادرات مرکبات کشورمان است.

وی با بیان اینکه علاوه بر عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، جمهوری آذربایجان و سلیمانیه عراق مشتری جدید پرتقال‌های مازندران هستند، افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار تن مرکبات امسال از مازندران به خارج از کشور صادر شود.

شیرزاد گفت: در راستای حمایت از باغداران مرکبات کشور خرید توافقی پرتقال از دو روز قبل آغاز شد و تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ثبات در بازار مرکبات را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود قیمت خرید پرتقال از باغداران به کمتر از ۲ هزار تومان تنزل پیدا نکند.

وی گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم پرتقال در باغ هزار و ۷۵۰ تومان و بر اساس پایشی که در میادین اصلی شهر‌ها انجام شد از ۲ هزار تا ۲ هزار ۳۵۰ تومان در نوسان است.

شیرزاد این نوسان قیمت را برای تولید کننده و مصرف کننده مناسب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر باغداران، سردخانه داران و سورتینگ داران هم می‌توانند مرکبات خود را تا ۲۰ اسفند امسال به سازمان تعاون روستایی تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: تدابیر لازم برای انتقال پرتقال از مازندران به همه کشور اندیشیده شده و تلاش خواهیم کرد اتحادیه‌های استانی در این طرح فعال شوند.

شیرزاد با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته پرتقال‌های کشور در یک سایز هم اندازه شدند، ابراز امیدواری کرد: بازار مرکبات امسال از ثبات مناسبی برخوردار شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/آ

راهکاری برای افزایش صادرات مرکبات + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار