با شرافت‌ترین کار ، معلمی است

امام جمعه اصفهان گفت : با شرافت‌ترین کار برای انسان ، معلمی است چراکه کار همه اولیا خدا، پیامبران و مردان حق این بوده است که بتوانند انسان ها را اصلاح کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان و در آستانه روز دانشجو با بیان اینکه بهترین کار پس از تحصیل ، استادی و معلمی است ، اظهار داشت : با شرافت‌ترین کار برای انسان ، معلمی است چراکه کار همه اولیا خدا، پیامبران و مردان حق این بوده است که آنچه را آموختند به دیگران بیاموزند و بتوانند انسان ها را اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) می‌فرمایند که ای علی! اگر یک نفر را بتوانی اصلاح کنی ، بهتر است از اینکه آنچه خورشید بر آن می‌تابد برای تو باشد و تو آن را برای خدا خرج کنی، بنابراین یک معلم می‌تواند انسان‌ساز باشد و ارزش این کار از نماز هم بیشتر است.

امام جمعه اصفهان کار معلم را بالاتر از کار یک قاضی دانست و گفت: یک قاضی اگر عادل نباشد ممکن است حقی را جا به جا کند ، اما یک معلم می‌تواند یک انسان را منحرف و یا هدایت کند که همان انسان ، هزاران کار خوب یا بد را می‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش و وزارت کار محلی برای ایجاد کار نیست ، تصریح کرد : آموزش و پرورش جایی است که باید در آن انسان‌هایی حضور یابند که بتوانند دیگران را بسازند.

وی با اشاره به الگوگیری دانش‌آموزان از عملکرد و رفتار معلمان عنوان کرد: تشبه به برتر، یکی از ویژگی‌های انسان است و انسان‌ها دوست دارند که خود را به افراد برتر شبیه سازند؛ در زمان کودکی رفتارهای پدر و مادر را الگوبرداری می‌کنند و در بزرگی خود را شبیه به آنچه که بزرگ می‌دانند ، می‌سازند؛ برای مثال برخی از ملت ها چون آمریکایی‌ها را نژاد برتر می‌دانند از فرهنگ گاوچران‌های آمریکایی الگوگرفته و شلوار پاره بر تن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطالعه را یکی از نیازهای اصلی معلمان دانست و یادآور شد: خصلت‌های انسانی و مسائل علمی ، اخلاقی ، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش‌آموزان منتقل کنید و به آنان بیاموزید که شجاع باشند و می‌توانند که از نظر علمی ، از کشورهای مختلف پیشی بگیرند و بدانند که همچون شهید مدرس از تهدیدهای دشمن نهراسند و تنها خدا را در نظر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار شهرام عروف‌زاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: ظرفیت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان 5 هزار نفر است با تمام ظرفیت خود فعالیت دارد.

وی افزود: همچنین رتبه‌های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه حضور دارند و امیدوار هستیم معلمانی نمونه برای تربیت نسل آینده، در این مرکز تربیت شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه تربیت معلم برای تأمین نیاز بدنه آموزش و پرورش و توانمندسازی آنان از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان است، افزود: با توجه به رسالت و مأموریت‌های این دانشگاه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/م

کار معلم از قاضی هم بالاتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.