چابهار تماشایی می ماند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در انفجاری که مقابل انتظامی چابهار رخ داد دو مامور ، یکی اهل سنت و دیگری اهل تشیع شهید و تعدادی از مردم نیز زخمی شدند که در بین آنها بانوی باردار و نوجوان ۱۶ ساله دیده می شود.

سوءقصد به مکانی که کارش نظم و امنیت شهر است یعنی دشمن نظم و آرامش مردم را نشانه گرفته است چیزی که جزء سبد خانوار هر ایرانی است، این هدف دشمن یعنی برهم زدن نظم فقط مختص چابهار نیست این هدف در سراسر ایران به شیوه های مختلفی دنبال می شود یکجا با ترور، یکجا با آشوب خیابانی، گاهی با احساسی کردن مردم و گاهی با روایت کج و مریض از یک ماجرا در8 فضای مجازی. در این شرایط هر ایرانی باید اهداف دشمن را بشناسد و همین شناخت سبب هوشیاری جمعی ما شود بخصوص در حین از کوره در رفتن ها.

تاکنون در چابهار مردم بر سر چیزی به اندازه نفرت از این اقدام تروریستی همصدا و هم عقیده نبودند بخصوص که چابهار بخاطر چهار بهار بودنش مورد توجه گردشگران است. مردم بومی خوب می دانند که حضور و سفر گردشگران، بزرگترین شانس زندگی شان است. شانسی که با صیددریا برابری می کند.

آمریکایی ها بندرچابهار را از تحریم ها استثناء کردند چون می دانند اینکار هم غیرممکن است و هم هزینه بر. ازاین رو با پشتیبانی از این اقدامات کور در صدد دور زدن استثناء خود هستند .

از طرفی عربستان این روزها در تلاطم ماندن یا نماندن ولیعهد بدنام خود است. بن سلمان برای فرار از این فشارها در پی کشاندن توجه رسانه ها به دیگر مناطق است که عمدتا این کار از طریق خرابکاری انجام می شود این اقدام تروریستی از همین نوع خرابکاری ها تلقی می شود. بی دلیل نیست که مردم منطقه بن سلمان را صدام می دانند که دیر یا زود به سرنوشت صدام دچار خواهد شد.

مردم چابهار خوب می دانند برای تماشایی ماندن چابهار، باید هر چابهاری پاسدار آوازه و نام بندرشان باشند درست مثل فرزند برومندشان "ایوب آماده" که با هوشیاری ، جدیت و آمادگی راه نفوذ عامل تروریستی را بست.

این روزها جوانان چابهاری درصدد هستند برای دفع اثرات این خرابکاری دشمن، هرچه از زیبایی های چابهار سراغ دارند با شگردهای گوناگون به جهان معرفی کنند. پویش #چابهار_۴بهار می ماند، بی تردید آنقدر گسترده خواهد شد که هر فردی و از هرکجا چابهار را جستجو کند، زیبایی چابهار را ببیند. یعنی آنچه دشمن با این کارش نمی خواهد دیده شود، معرفی شود

یاداشت احمد ملاشاهی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار