هشدار به ویلادارانی که بعد از چند ماه به ویلاهایشان می‌آیند

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در باره خطر مسمومیت با مونوکسید کربن به ویلادارانی که بعد از چند ماه به ویلاهایشان می‌آیند هشدار داد.

یحیی صالح طبری رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ساکنین منازلی که خروجی دودکش بخاری یا پکیج یا آبگرمکن و هر وسیله گرمازای دیگر که توسط پرندگان لانه سازی شده باشد، به شدت در معرض خطر مسمومیت با مونوکسید کربن هستند و باید پیش از راه اندازی این وسایل از باز بودن دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به مورد مسمویت با گاز co در روز گذشته پنجشنبه ۱۵ آذر گفت:: در این روز ساکنین ویلایی در منطقه چلاسر تنکابن که بعد از چند ماه به ویلایشان آمده بودند به دلیل انسداد دودکش بخاری دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (co) شدند.

صالح طبری گفت: تیم‌های اورژانس شیرود و تنکابن مصدومان را به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۶ماهه نخست امسال اورژانس فوریت‌های پیش بیمارستانی استان به ۱۱ هزار و ۸۲۱ مصدوم در تصادفات شهری و ۱۰ هزار و ۳۲۳ مورد نیز در تصادفات جاده‌ای خدمات پزشکی ارائه دادند.

وی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی استان ۶۹ هزار و ۴۶۵ مورد مأموریت درهمین مدت انجام دادند که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در همین مدت ماموریت‌ها در ۳ مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس استان به صورت میانگین روزانه ۵۰۰۰ تماس تلفنی انجام شده است.
انتهای پیام/آ

مرگ خاموش در کمین ویلاداران

برچسب ها: اورژآنس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار