مخالفت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی به کرواسی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کردند دولت آمریکا با اقدام تل‌آویو برای فروش جنگنده اف-۱۶ به کرواسی موافقت نکرده است.

آمریکا فروش جنگنده اف-16 از سوی رژیم صهیونیستی به کرواسی را متوقف کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس این رژیم گزارش داد دولت آمریکا با اقدام رژیم صهیونیستی برای فروش جنگنده های اف-16 ساخت این کشور به کرواسی موافقت نکرده است.

بنا به گزارش ها، رژیم صهیونیستی با افزودن سیستم های الکترونیکی پیشرفته ساخت خود به جنگنده های آمریکایی اف-16 ، به منظور متقاعد کردن کرواسی برای خرید این جنگنده ها، سبب خشم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

دولت کرواسی در ماه مارس اعلام کرد در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی به منظور خرید جنگنده های اف-16 به ارزش 485.6 میلیون دلار است.

ابتدای سال میلادی جاری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با فروش ۳۰ فروند جنگنده اف – ۱۶ دست دوم به کرواسی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق زمانی منعقد شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس دیدار کردند. با این حال این توافق نیازمند موافقت واشنگتن نیز هست زیرا این جنگنده‌ها در آمریکا تولید شده‌اند.

در سال میلادی جاری رژیم صهیونیستی به دنبال خریدارانی برای ناوگان جنگنده‌های مستعمل اف – ۱۶ خود که ۳۶ سال در چرخه خدمت قرار داشتند بوده است. سال گذشته میلادی رژیم صهیونیستی فاش کرد جنگنده‌های قدیمی خود را با جنگنده‌های نسل جدید اف – ۳۵ جایگزین خواهد کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سال 2016 با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قراردادی برای خرید 17 فروند دیگر از هواپیماهای جت جنگنده ضد رادار اف-35 ساخت آمریکا امضا کرده است. بر این اساس، این خرید بخشی از یک قرارداد بزرگتر برای خرید 50 فروند هواپیمای اف-35 است که نخستین آنها ماه دسامبر گذشته به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده شد. خرید هواپیماهای اف-35 بخشی از طرح تل‌آویو برای تعویض ناوگان جت‌های جنگنده اف-16 خود با 50 فروند هواپیمای جدید اف-35 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار