آمریکا به دنبال حفظ منافع خود در سوریه با هزینه اروپایی‌ها است

راینر راتفاس، تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: آمریکا به دنبال حفظ منافع خود در سوریه با هزینه اروپایی‌ها است.

آمریکا به دنبال حفظ منافع خود در سوریه با هزینه اروپایی‌ها استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، راینر راتفاس تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: «آمریکا به دنبال حفظ منافع خود در سوریه با هزینه اروپایی‌ها است.»

مجری شبکه پرسید: «نیرو‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای خروج از سوریه هستند و مایک پنس به متحدان اروپایی آمریکا گفته است که نیرو‌های خود را به سوریه اعزام کنند. ارزیابی شما چیست آیا داعش شکست خورده است؟»

راتفاس در پاسخ به این سوال گفت: «به نظرم آمریکا تلاش می‌کند که از مسئوولیت خود شانه خالی کند و آن را به دوش متحدان اروپایی خود بیندازد. آمریکا می‌خواهد که با استفاده از آن‌ها منافع خود را در سوریه دنبال کند. آمریکا می‌خواهد که منافع خود را به هزینه اروپایی‌ها حفظ کند. سوالی که وجود دارد این است که آیا اروپایی‌ها منافعی در این موضوع دارند و از آن حمایت می‌کنند یا نه.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «آنگلا مرکل اعلام کرده است که خروج آمریکا از سوریه سبب بی ثباتی در منطقه می‌شود. آیا اظهارات پنس درباره سوریه می‌تواند موثر باشد؟» گفت: «آنچه که آنگلا مرکل گفت: کاملا بی معنی است، زیرا سوریه از سال دو هزار و یازده بی ثبات شده است.»

وی افزود: «طرح آمریکا سرنگونی دولت سوریه بود. وسلی کلارک از مقامات دولت آمریکا به این موضوع اشاره داشته است. حالا هم بی ثباتی در این کشور سبب مهاجرت و بحران در منطقه شده است. در بلند مدت هم شاهد بی ثباتی خواهیم بود. باید آمریکا و اروپا و تمامی شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و اروپا از سوریه خارج شوند.»

راینر راتفاس ادامه داد: «این موضوع سبب بازگشت ثبات به سوریه می‌شود. این موضوع به وجود دولتی قانونی در سوریه بستگی دارد. این دولت باید نماینده قانونی مردم سوریه در سازمان ملل باشد. باید با این کشور در ایجاد ثبات و فرصت برای بازگشت آوارگان همکاری شود.»

این کارشناس در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «هدف مایک پنس در دستور دادن به اروپایی‌ها درباره مسایل مختلف بین المللی چیست؟» گفت: «آمریکا تلاش می‌کند که متحدان اروپایی خود را حفظ کند، اما باید این موضوع را درک کنیم که بین استفاده از ناتو برای حفظ حاکمیت در جهان با مسایل دیگر از جمله منافع مردم اروپا تفاوت وجود دارد.»

وی گفت: «حفظ تعامل با روسیه برای کشور‌های اروپایی موضوعی مهم است. روسیه در روز‌های گذشته اعلام کرده است که سوریه باید یک کشور متحد باشد و نباید چند پارچه شود. این موضوع می‌تواند شانس بازگشت آوارگان را به سوریه فراهم کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار