۱۶ آذر روز ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار

رئیس دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: ۱۶ آذر روز ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار است.

تبریک استاندار به مناسبت روز دانشجوبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد در پیامی به شرح زیر، ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت:

«بسم الله الرحمن الرحیم
دانش را بجویید و آن را با بردباری و متانت بیارایید و در برابر کسی که به او دانش می‌آموزید، فروتن باشید. امام جعفر صادق (ع)/کافی، جلد ۱، صفحه ۳۶
۱۶ آذر روز دانشجو روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استبداد و استعمار غرب است. روز دانشجو افتخاری برای فرهنگ، سرزمین و ملت ایران است و این روز به‌حق به یادگار در دفتر تاریخ سرزمین ایران ثبت شده است.
بدون شک، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانانی است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند. آن نهال امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل شد و حالا به دست جوانان این سرزمین بخصوص دانشجویان سپرده شده است و این مسئولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه و بویژه دانشجویان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی میهن اسلامی مان هستند، در قبال آن وظیفه دارند و ما دانشجویان به مصداق ز. گهواره تاگور دانش بجوی، در کنار علم اندوزی باید نهایت درایت، تلاش، و بینش سیاسی و عقیدتی داشته باشیم تا به اسم و محتوای نام دانشجو برسیم.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد، ۱۶ آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان، اساتید و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم که شما دانشجویان همزمان در تحصیل علم، معرفت و تهذیب نفس موفق و موید باشید.»

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‎رضوی سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و در پی اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

انتهای پیام/ش

تبریک رئیس دانشگاه شهرکرد به مناسبت روز دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.