فعالیت۶۰ مرکز مجاز طب سنتی در لرستان

رئیس اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای جلوگیری از فعالیت افراد بدون تخصص در امور پزشکی اکنون ۶۰ مرکز مجاز طب سنتی در این استان مجوز گرفته و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی صفدری رئیس اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از فعالیت برخی افراد غیر پزشک در امر درمان بیماران و سرور سامان دادن به غعالان این بخش در قالب طب سنتی آیین نامه‌ای را به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ کرده است.

به گفته وی در اجرای این آیین نامه، اسناد و مدارک این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی دریافت شده و پس از بررسی، در صورت داشتن صلاحیت علمی و عملی و تجربه کافی در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد.

صفدری افزود: حوزه طب سنتی وزارت بهداشت و درمان پس از بررسی پرونده ارسالی از دانشگاه علوم پزشکی مجوز صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت افراد غیر پزشک در حیطه طب سنتی و مداخله در امر درمان آسیب‌های جبران ناپذیری به افراد وارد کرده است، ادامه داد: خدمات طب سنتی توسط وزارتخانه ابلاغ شده و طبق آن فعالان در حیطه طب سنتی و ایرانی ساماندهی می‌شوند.

رئیس اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: اکنون ۳۶۱ مرکز طب سنتی در لرستان وجود دارد که ۱۶ درصد این مراکز یعنی ۶۰ مرکز ارائه خدمات می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۶ پزشک متخصص طب سنتی در لرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

۶۰ مرکز مجاز طب سنتی در لرستان فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.