افزایش توان حمل و نقل ریلی شمال

ظرفیت حمل و نقل کالا با برقی کردن مسیر راه آهن تهران به اینچه برون تا ۸ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برقی کردن مسیر ریلی اینچه برون از تهران تا مشهد اجرایی شده است و به زودی از گرمسار تا اینچه برون به طول ۴۰۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این خط ارتباطی از چهار استان تهران، سمنان، مازندران و گلستان عبور خواهد کرد افزود: قرارداد اجرای این طرح با روسیه بسته شده است و این کشور برای ساخت راه آهن یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون یورو هزینه خواهد کرد.

گران پاشا افزود:ظرفیت حمل و نقل کالا از خط راه آهن شمال اکنون ۲ و نیم میلیون تن است که با برقی کردن این خط ریلی این ظرفیت به ۸ میلیون تن خواهد رسید

مدیر کل راه آهن شمال در خصوص ظرفیت‌های حمل و نقل موجود در این مسیر گفت:  بندر امیرآباد با داشتن ۳۶ کیلومتر خط ریلی رورو می‌تواند عامل موثری در ترانزیت کالا از آسیای مرکزی باشد.

وی گفت: تجهیزات راه اندازی این اسکله اکنون در بندر امیرآباد مستقر شده است و پیش بینی می‌شود بهار سال آینده اسکله رورو راه آهن در این بندر بهره برداری شود.

گران پاشا افزود: با راه اندازی این اسکله واگن‌های حمل غلات که از آسیای مرکزی با کشتی وارد بندر امیرآباد می‌شوند، مستقیما وارد خطوط ریلی کشور می‌شوند.

انتهای پیام/ م

افزایش ۸ میلیون تنی حمل و نقل کالا

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار