نماینده ولی فقیه در استان یزد:

کشورها و ادیان مختلف جهان جلوی جنایت‌های آمریکا بایستند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: آمریکایی‌ها تنها برای پول چشم بر تمام جنایت‌های آل‌سعود بسته‌اند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار کیم هی جونگ اسقف اعظم کره جنوبی ، با تاکید بر اینکه کشور‌ها و ادیان مختلف جهان جلوی جنایت‌های آمریکا بایستند گفت: آمریکایی‌ها برای پول چشم بر تمام جنایت‌های آل‌سعود بسته‌اند.

آیت الله ناصری افزود: ما در دنیا می‌بینیم که حقوق بشر و حیوانات در حال فدا شدن برای بلندپروازی‌ها و خواسته‌های مادی سران کشور‌های استکباری و قدرتمند دنیا می‌شود.

ناصری یزدی گفت: الان در دنیا کشور‌های بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند که هر زمان بخواهند کشور‌های کوچک و فقیر را مجبور به کاری کنند آن‌ها را تحریم می‌کنند به این معنا که مردم را از زیست مناسب و زندگی سالم و آسایش سلب می‌کنند و جلوی استفاده آن‌ها از نعمت‌های خداوند را می‌گیرند.

امام جمعه یزد گفت: ما در حالات امام صادق (ع) داریم که در یک جنگی وقتی به یک زن یهودی لطمه وارد می‌شود و کفش از پای وی در می‌آورند، امام به مسجد رفته و گریه کرده و نماز می‌خواند و ناراحت می‌شود که چرا در محیط اسلامی به یک زن یهودی ظلم شده است.

وی افزود: همچنین در حالات امام علی (ع) داریم که ایشان روزی یک پیرمرد را در حال تکدی‌گری می‌بییند و سوال می‌کنند چرا این پیرمرد در حال گدایی است که به آن حضرت می‌گویند او پیر شده و مسلمان هم نیست، ولی آن حضرت تاکید می‌کند که مسلمان نباشد در این کشور که زندگی می‌کند، به او از بیت‌المال بدهید که مجبور به گدایی نباشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به نظر ما این تحریم‌ها و به نوعی دیگر محروم کردن انسان‌ها از رفاه و زندگی مناسب خلاف حقوق بشر است و دیگر کشور‌ها باید سران استکباری را از چنین کار‌هایی منع کنند.

ناصری یزدی ادامه داد: در اسلام اصلی به نام امر به معروف و نهی از منکر داریم و این اصل به این صورت است که بر هر شخصی واجب است انسان‌های دیگر را به راه خوب هدایت کند و اگر اشتباه می‌کند جلوی او را بگیرد که اشتباه تکرار نشود، احساس می‌شود که این مسئله امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان وجود ندارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این مسئله را بتوانیم در مجامع بین‌المللی جا بیندازیم که جلوی خطا کردن دیگر کشور‌ها در برابر ملت‌های دیگر گرفته شود آن‌ها به خوبی دعوت شوند قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: الان مشاهده می‌کنیم که انسان‌های بسیار زیادی در یمن با اسلحه‌های آمریکایی و انگلیسی کشته می‌شوند و این کشور‌ها چشمشان را به این کشتار می‌بندند و تنها دلیل این موضوع هم این است که آن‌ها از عربستان پول زیادی برای اسلحه‌ها گرفته‌اند و نمی‌خواهند که این معاملات به هم زده شود و از پول عربستان دور بمانند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: این یک سوال مهم است که چرا ادیان دیگر که در گذشته حتی بوداییان برای صلح و خدمت به بشر اقدامات گسترده‌ای کرده بودند و حضرت مسیح هم سفارش‌های زیادی نسبت به حقوق دیگر انسان‌ها داشته اند الان چنین کاری انجام نمی‌شود، چرا مسیحیان و سایر ادیان جلوی چنین جنایت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد دم نمی‌زنند؟

ناصری یزدی تصریح کرد: ما دوست داریم ادیانی که در دنیا هستند، بر اساس سفارشات دین خودشان نسبت به صلح و رعایت حقوق بشر عمل کنیم همانطوری که در قرآن کریم شاید صد‌ها آیه در این رابطه داریم، دیگر ادیان هم سفارشاتی دارند که باید نسبت به آن عمل کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: از ادیان می‌خواهیم در کشور خودشان و با قدرتی که دارند تا حدی نسبت به ظلم و جنایت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد تذکر بدهند و تا جایی که می‌توانند جلوی این چننی اتفاقاتی را بگیرند.

انتهای پیام/ غ

همه ادیان علیه اقدامات ناروای آمریکا به پاخیزند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.