استاندار کرمانشاه ؛

پاک شدن سیمای شهرهای زلزله زده از بحران زلزله

استاندار کرمانشاه گفت : سیمای شهرهای زلزله زده استان باید هرچه زودتر از آسیب های این بحران پاک شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : برخی از افرادی که وعده ی کمک به زلزله زدگان دادند در واقع سلفی بگیر بودند، البته در این میان برخی نیز به وعده خود عمل کردند که از آنها تقدیر می کنیم.

بازوند گفت : در ایام زلزله جلسه ای با آقای هاشمی رییس شورای شهر تهران داشتیم که قرار شد با درخواست دکتر نجفی شهردار وقت تهران در قالب یک تفاهم نامه شهرداری تهران ۱۰ میلیارد تومان به شهرهای زلزله زده کمک کند.

وی افزود: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در روزهای اولیه توسط گروه های امدادی و خدماتی شهرداری تهران در شهرهای زلزله زده هزینه شد. هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده نیز صرف خرید ماشین آلات عمرانی برای شهرداریهای این مناطق شد.

بازوند با بیان اینکه امیدواریم این خودروها گرهی از مشکلات خدماتی شهرداریهای مناطق زلزله زده باز کند، گفت: این رویداد مصداق عینی همان فرصت سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در سفر سفر پربرکتشان به مناطق زلزله زده فرمودند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات زلزله مبلغ ۷۸ میلیارد تومان برای کمک به شهرداریهای مناطق زلزله زده اختصاص داده‌ایم. علاوه بر اینها ۱۵ میلیارد تومان نیز جهت پرداخت هزینه های جاری صدور پروانه در این مناطق اختصاص یافته و در مجموع ۱۰۵میلیارد تومان به شهرداریهای این مناطق کمک شده است.

بازند گفت: تقاضای ۱۰۰ هزار تن قیر برای شهرداریهای مناطق زلزله زده نیز داشته ایم که از این قیر برای ترمیم معابر استفاده می شود.

وی به روند بازسازی مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین حجم بازسازی در شهرسرپل ذهاب است، گفت: ۶۷۰۰ واحد تخریبی در این شهر داشتیم ولی تاکنون بیش از ۱۰ هزار پروانه ساخت صادر شده و به عبارتی ۳۵۰۰ واحد اضافی نیز نوسازی می شوند و شاهد یک شهر استانداردتر به لحاظ سازه ای خواهیم بود.

وی اظهار کرد: روند بازسازی در شهرهای زلزله زده تا پایان سال ۹۸ به پایان می رسد و باید سیمای شهرهای زلزله زده هرچه زودتر از آسیب های این بحران پاک شود.

این ماشین آلات از محل کمک های شهرداری و شورای شهر تهران خریداری شده که امروز تحویل شهرداریهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شد .

 

 

انتهای پیام/د

وعده ی کمک به زلزله زدگان سلفی بگیران بودند

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار