ارائه خدمات پزشکی به ۵ هزار نفر از افراد در مناطق محروم گلستان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: حدود ۵ هزار نفر از مردم مناطق محروم و مرزی گنبدکاووس از خدمات بیمارستان صحرایی در روستای کرند ، بهره مند شدند .

ارائه خدمات پزشکی به ۵ هزار نفر از افراد در مناطق محروم گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،  فرهاد بدیعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در خصوص بیمارستان صحرایی کرند گفت : ششمین بیمارستان صحرایی استان از سوی سپاه نینوا و بسیج جامعه پزشکی استان در روستای مرزی کرند راه‌اندازی شد که در مدت برپایی آن، به حدود 5 هزار نفر از مردم محروم منطقه خدمات‌رسانی شد.

بدیهی گفت: در زمان فعالیت این بیمارستان صحرایی، 120 نیروی متخصص در بخش‌های اورژانس، بینایی‌سنجی، قلب و عروق، زنان و زایمان، پوست و دیگر رشته ها به مردم محروم داشلی‌برون خدمات ارائه دادند.

وی افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 390 خدمت پزشکی مانند نوار قلب، دارو، خدمات آزمایشگاهی، مشاوره تغذیه و غیره را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: مجموع ویزیت و ارائه خدمات در مدت فعالیت بیمارستان صحرایی  7 هزار و376 نفر بوده است.

کریمی فرماندار ویژه گنبد کاووس هم در خصوص کلینیک دندانپزشکی این شهرستان گفت : کلینیک دندانپزشکی این شهرستان یکی از مجهزترین آنها در استان است که متاسفانه با وجود چنین فضا و امکانات تخصصی، هیچ متخصصی حاضر به ارائه خدمات به مردم در این کلینیک نیست. دانشگاه علوم پزشکی استان برای تأمین پزشکان متخصص این کلنیک اقدام کند.

وی ادامه داد: حدود یکسال از اتمام ساخت درمانگاه شبانه‌روزی روستای کرند در بخش داشلی برون می‌گذرد اما هنوز این درمانگاه به بهره‌برداری نرسیده است. 

 

درمانگاه  بخش مرزی داشلی برون به بهره برداری می رسد 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت : تا ۲ هفته آینده درمانگاه شبانه روزی منطقه مرزی داشلی برون به بهره برداری می رسد.

فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد گفت : یکی از مطالبات مردم شرق گلستان آنژیو گرافی است که در حال پیگیری هستیم و دیگری درمانگاه شبانه روزی در بخش مرزی داشلی برون و در دهستان کرند است که دغدغه ساختمان مرکز وجود داشت .

فاضل با بیان تنگناهای مالی در حوزه بهداشت و درمان گفت : بخش ساختمانی مرکز از طریق بنیاد علوی به وزرات بهداشت و بعد به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد .

وی ادامه داد : تا دو هفته آینده مرکز شبانه روزی به بهره برداری می رسد .

فاضل ادامه داد : تا پایان سال با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمارستان ۱۲ دی شهرستان گنبد کاووس بازسازی و تجهیز می شود .

قرجه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به دیگر مطالبات مردم شرق استان اشاره کرد وگفت : یکی دیگر از عمده مطالبات مردم شرق استان گلستان ایجاد دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در این شهرستان است .

انتهای پیام/گ/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.