زندگی نامه شهید سیدرحیم حسینی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید سیدرحیم حسینی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید سیدرحیم حسینی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید سیدرحیم حسینی در سال ۱۳۲۲ در یک خانواده مؤمن و متدین در شهرستان تکاب دیده به جهان گشود. در حالی که در موقع تولد پدر گرامی اش را از دست داده بود.
شهید حسینی در ۶ سالگی عازم مدرسه شد و تحصیلات ابتدائی را به پایان رساند، که دوران کودکی را به دلایل مشکلات مالی و در شرایط مراقبت از خواهرانش پشت سر گذاشت و به دلیل مشکلات و گرفتاری‌های خانوادگی توانست تا دوم راهنمائی ادامه تحصیل بدهد، چون شهید سرپرستی خانواده را به عهده گرفته بود در تأمین معیشت آن‌ها از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزید.
شهید عالیقدر در سن ۱۸ سالگی لباس مقدس سرباز را به تن کرد و بعد از اتمام خدمت به زادگاهش برگشت و ازدواج نمودند که حاصل این ازدواج ۳ دختر و ۲ پسر می‌باشد.
شهید در دوران انقلاب در بُعد فرهنگی و مبارزاتی بیشتر کوشا بود، به طوری که در حرکت‌های اولیه انقلاب نقش بسیار چشم گیری در مبارزات فرهنگی داشته که با تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران در این ارگان به خدمت مشغول شد و در نماز جماعت و جمعه و در مراسم‌های عزاداری شرکت گسترده‌ای از خود نشان می‌دادند. شهید حسینی عشق و علاقه‌ای فراوان به امام راحل داشتند و پیرو خط ولایت فقیه بودند و به دلیل درستکاری و امین بودن و صداقت همیشه سخنانش به دل می‌نشست و دوستان را مجذوب خود می‌کرد و محبوب همگان بود.
شهید حسینی در سال ۱۳۶۴ به جبهه اعزام شد و در عملیات پیروزمندانه فاو (عراق) شرکت جست و بعد از رشادت‌های فراوان در مورخه ۱۳۶۴/۱۲/۱۲ به آرزوی دیرینه اش رسید و شهید شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهرستان تکاب به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید سیدرحیم حسینی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.