اشرف غنی: دانشگاه ها باید باعث موفقیت پروسه دولت سازی شوند

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای علمی دانشگاه‌ کابل، اتحادیه محصلین این دانشگاه، وزیر تحصیلات عالی و معین آن وزارتخانه تاکید کرد که دانشگاه‌ها باید باعث موفقیت پروسه دولت‌سازی شوند.

اشرف غنی: دانشگاه ها باید باعث موفقیت پروسه دولت سازی شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای علمی دانشگاه‌ کابل، اتحادیه محصلین این دانشگاه، وزیر تحصیلات عالی و معین آن وزارتخانه تاکید کرد که دانشگاه‌ها باید باعث موفقیت پروسه دولت‌سازی شوند.

اشرف غنی در این دیدار گفت که دولت وی در حال تطبیق چهار پروسه ملی دولت‌سازی، ایجاد مارکیت، دستیابی به صلح و ملت‌سازی است.

وی افزود: افغانستان بدون پروسه دولت‌سازی به ثبات نمی‌رسد و نیاز است تا دانشگاه‌ها باعث تولید کادرهای شوند که پروسه دولت‌سازی را به موفقیت برسانند و شبکه‌های جرمی را بشکنند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین گفته است که باید دانشگاه کابل محصل محور شود و استادان تنها مسئول تربیت ذهن محصلین باشند. وی افزود: از منابع باید تعریف ارائه گردد و ظرفیت‌های موجود اعم از استادان و محصلین، مبدل به منابع عایدات شوند و این یکی از گام‌های مهم برای استقلال دانشگاه است.

وی در خصوص تامین صلح نیز گفته که نسل جوان باید زمینه ساز صلح اجتماعی باشند. اشرف غنی تاکید کرد که صلح اجتماعی یک ضرورت مبرم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار