اعاده بیش از ۱۴۶ هکتار از اراضی ملی مازندران به بیت المال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اعاده بیش از ۱۴۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت المال طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: ۴۸۲ پرونده نیمه نخست امسال در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل و به اتهامات ۵۱۲ نفر رسیدگی شده است.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با بیان اینکه بیش از ۱۴۶ هکتار از اراضی ملی در این مدت به بیت المال اعاده شد، افزود: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در حال حاضر ۵۳ پرونده در دادسرا و ۵۰ پرونده در دادگاه‌های استان در حال رسیدگی است و ۳۷۹ پرونده مختومه شده است.
وی با اشاره به پرونده‌های متشکله در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، گفت: در قالب یک هزار و ۵۷۳ پرونده به اتهام ۵۴۸ نفر رسیدگی و ۱۵ هکتار از اراضی به بیت المال بازگردانده شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به اهم اقدامات انجام شده شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه حریم دریا، رودخانه و سواحل نیز اشاره کرد و گفت: ۴۲ پرونده دراین خصوص تشکیل و به پرونده ۳۷ متهم رسیدگی و حدود چهار هکتار از حریم سواحل استان آزادسازی شده است.
حسینی عالمی ادامه داد: در حوزه حریم دریا، رودخانه و سواحل مازندران، ۲۸ پرونده در دادسرا و یک پرونده در دادگاه در حال رسیدگی بوده و ۱۴ پرونده مختومه شده است.
وی همچنین در خصوص عملکرد دادستانی در حوزه جرائم مرتبط با منابع آبی و چاه‌های غیرمجاز طی ۶ ماه نخست امسال گفت: در این راستا ۶۰ پرونده تشکیل شد که ۲۰ پرونده در این حوزه بررسی و مختومه شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۷۲ چاه غیرمجاز در مازندران گفت: ۲۵ پرونده مربوط به چاه‌های غیرمجاز در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و هشت دستگاه مخصوص حفاری غیرمجاز توقیف شده است.
انتهای پیام/ک


تشکیل ۴۸۲ پرونده تصرف اراضی ملی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.