افزایش ۲۰ درصدی جمعیت مددجویان امداد لرستان

معاون سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۴۰۰ کودک لرستانی از سبد غذایی رفع سوءتغذیه امداد استفاده می‌کنند، گفت: افراد تحت حمایت این طرح از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان معرفی می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه فولادی معاون سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جمعیت مددجویان کمیته‌امداد لرستان امسال اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۳ هزار خانوار به جمعیت مددجویان امداد اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۸ هزار خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد استان بوده که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان آذرماه به ۸۶ هزار خانوار برسد.

معاون حمایت و سلامت کمیته‌امداد امام خمینی (ره) لرستان از جذب سهمیه ابلاغی ۲۱ هزار خانواری به استان تا پایان امسال خبر داد و افزود: این سهمیه با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی نیازمندان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فولادی بیان داشت: این خانوار‌ها تحت‌عنوان تبصره ۱۴ و به صورت مشروط و زمان‌دار از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند، ضمن اینکه شناسایی این خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها معرفی شده است.

وی به برخی خدمات حمایتی امداد به مددجویان اشاره و تصریح کرد: این نهاد انقلاب ماهانه بر اساس بُعد خانوار از ۱۶۱ تا ۵۶۰ هزارتومان را به‌صورت مستمری به حساب مددجویان واریز می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته‌امداد امام خمینی (ره) لرستان از عرضه دو سبد کالای دیگر به مددجویان تا پایان امسال توسط وزارت رفاه خبر داد.

فولادی در تشریح برخی خدمات حمایتی و درمانی امداد نیز افزود: بیش از پنج‌هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برای مددجویان شاغل در طرح‌های خودکفایی و همچنین زنان سرپرست خانوار به مدت ۱۰ سال حق بیمه را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند و پس از مدت ذکر شده طبق قانون، مددجو دیگر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری گرفته و بنابراین از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان از ارائه خدمات امداد به‌منظور رفع سوء‌تغذیه مددجویان نیازمند خبر داد و گفت: کودکان زیر پنج سال، زنان باردار و شیرده و همچنین سالمندان به‌عنوان جامعه هدف از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

فولادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار کودک لرستانی از سبد غذایی رفع سوء تغذیه امداد استفاده می‌کنند، گفت: افراد تحت حمایت این طرح از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی استان به کمیته‌امداد معرفی می‌گردند.

وی اظهار داشت: همچنین برای مددجویان روستایی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند کمیته‌امداد در صورت ارائه اسناد بیمارستانی مبنی بر بستری و یا هزینه‌های دارویی، سهم بیمار را به حساب وی واریز می‌نماید.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان تهیه وسائل کمک پزشکی همچون ویلچر، عصا، عینک و تجهیزات ارتوپدی را از دیگر خدمات حوزه درمان امداد به مددجویان تحت حمایت برشمرد.

انتهای پیام/م

جمعیت مددجویان امداد لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.