سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

الحاق ۲ فروند شناور نیمه سنگین به شناور‌های مرزبانی هرمزگان

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:به زودی ۲ فروند شناور نیمه سنگین به شناور‌های مرزبانی هرمزگان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی هرمزگان با اشاره به افزایش شناور‌های نیمه سنگین مرزبانی هرمزگان گفت: به زودی ۲ فروند شناور به این بخش افزوده خواهد شد.

وی افزود: هرمزگان به لحاظ مجاورت با تنگه هرمز، ارتباط با آب‌های گرم و همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعاملات مرزی از جایگاه راهبردی استراتژیک خاصی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: این استان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز عملیاتی دارد و وسعت حوزه استحفاظی مرزبانی بیش از هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع است و باید متناسب با آن اختیارات تنظیم شود که در طول سال‌های گذشته زیربنا و زیرساخت‌های متناسب با این وظایف تامین نشده است.

سردار رضایی افزود: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات برون مرزی مواجه نیست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ملی مرز گفت: هر رخدادی در کشور به صورت محلی یا شهرستانی مطرح می‌شود، اما کوچکترین اتفاق در مرز بین المللی محسوب می‌شود و مرزبانان وظایف سنگینی بر عهده دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امروز قاچاق و تردد‌های غیر مجاز مشکلات جدی را به مرزبانی تحمیل کرده، اما سایر دستگاه‌های مسئول متناسب با این مشکلات حرکت نکردند.

سردار رضایی گفت: در استان هرمزگان با توجه به وضعیت قاچاق، با هرگونه تغییر قیمت کالا در دو سوی مرز‌ها و افزایش تردد‌های غیرمجاز وظایف مرزبانان هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به سختی کار مرزبانان آنان را نیرو‌های گمنام برشمرد و افزود: در هرمزگان مرزبانان در شرایط سخت آب و هوایی مشغول به فعالیت و انجام خدمت هستند و باید از مربانان به صورت میدانی پشتیبانی شود.

انتهای پیام/ز


افزایش شمار شناور‌های مرزبانی هرمزگان

برچسب ها: مرزبانی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.