وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات در آذربایجان شرقی طی سال جاری خبر داد.

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی دارد، گفت: باید از این توانمندی‌ها استفاده کنیم، طی سال‌جاری در زمینه جواز تاسیس ایجادی ۱۰ درصد افزایش در آذربایجان شرقی داشتیم که می‌تواند کمک برای رونق صنعت باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعت و معدن کشور است، ادامه داد: باید در این استان شهرک‌های تخصصی مس و آلومینا ایجاد شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی گفت: در این روز بازدید‌هایی از واحد‌های صنعتی و معدنی استان داشتیم و از نزدیک مشکلات واحد‌های صنعتی را بررسی کردیم و در پایان روز نیز با صنعتگران استان دیدار کرده و درددل‌های آن‌ها را شنیدم.

وی سپس افزود: بدون شک صنعت خودرو و صنایع مس و آلومینا موتور محرک توسعه آذربایجان شرقی هستند و باید توجه ویژه‌ای به خودروسازی در استان داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنظیم بازار دیگر اولویت مهم ما است، گفت: بخشی از صنعت ما به خاطر نبود نقدینگی و تامین مواد اولیه غیرفعال است و دولت و وزارت صنعت تلاش می‌کند تا این مشکلات را حل کرده و زمینه رونق واحد‌های صنعتی و تولیدی را فراهم کند.

وی سپس گفت: بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در قانون بودجه ۹۷ و ۹۸ لحاظ شده که یک سوم این رقم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نوسازی صنایع و صنوف صرف می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه در این میان ۱۵۰۰ طرح اشتغال در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، گفت: با بهره برداری از ۷۴۰ طرح در استان ۲۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.