دیدبان شفافیت افغانستان:

بیش از 4.5 میلیون نفر در سال جاری میلادی مجبور به پرداخت رشوه شده اند

«دیدبان شفافیت افغانستان» با ارائه نتایج تحقیقات سالانه خود اعلام کرد که بیش از 4.5 میلیون نفر در این کشور در جریان سال 2018 میلادی، 1.7 میلیارد دالر به کارمندان دولتی رشوه پرداخت کرده اند.

بیش از 4.5 میلیون نفر در سال جاری میلادی مجبور به پرداخت رشوه شده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دیدبان شفافیت افغانستان» با ارائه نتایج تحقیقات سالانه خود اعلام کرد که بیش از 4.5 میلیون نفر در این کشور در جریان سال 2018 میلادی، 1.7 میلیارد دالر به کارمندان دولتی رشوه پرداخت کرده اند.

مسئولین این نهاد امروز یکشنبه (18 قوس/ آذر) طی نشستی در کابل گفتند که این تحقیق بیش از 8 هزار نفر در140 ولسوالی از نقاط مختلف افغانستان را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته این نهاد، 4 میلیون و 600 هزار نفر در جریان سال جاری به پرداخت رشوه به کارمندان دولت مجبور شده اند. بر اساس یافته های دیدبان شفافیت افغانستان حجم پرداخت رشوه به 1.7 میلیارد دالر می رسد.

با این حال، این تحقیق افزوده است که میزان پولی که در سال 2018 به عنوان رشوه رد و بدل شده است، نسبت به سال قبل به طور گسترده ای کاهش یافته است.

این گزارش تصریح کرده است: «در سال 2010 بالغ بر 1 میلیارد و 79 میلیون دالر رشوه در چوکات حکومت پرداخت شده است که این مبلغ در 2016 به 2.9 میلیارد دالر افزایش یافته و در سال 2018 دوباره به 1.7 میلیارد دالر کاهش یافته است.»

دیدبان شفافیت افغانستان تاکید کرده است که محاکم، معارف و دادستانی کل در صدر فاسدترین اداره های افغانستان قرار دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار