مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

مدارس شاهد نیازمند ارائه سبک منسجم مدیریتی است

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد ما نیازمند ارائه یک الگو و سبک منسجم مدیریتی است و ما به دنبال این مهم هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عصر امروز در آئین افتتاحیه دوره آموزشی کیفیت بخشی مدارس شاهد قطب کشوری که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: همه ما وامدار خون شهدا، شکیبایی و بردباری خانواده آنان هستیم و در راهی که قدم بر می‌داریم باید روح شهدا، بازماندگان و ایثارگران از ما راضی باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال یک الگو و سبک منسجم مدیریتی در مدارس شاهد کشور هستیم؛ تصریح کرد: چارچوب فعالیت مدارس شاهد یکسان است، اما محتوا می‌تواند متناسب با مقتضیات متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی طرح شاهد با ایجاد سبک منسجم در بین مدارس و در راستای استاندارد سازی این مدارس بر مبنای تکلیفی است که اساسنامه شاهد بر عهده ستاد مرکزی شاهد آموزش و پرورش قرار داده است.

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به دنبال ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی در مدارس هستیم، اظهار داشت: مدرسه کیفی، مدرسه‌ای است که مبتنی بر استعداد، قابلیت و توانایی دانش‌آموز فعالیت می‌کند.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم آشنایی مدیران با سبک منسجم فعالیت‌های مدارس شاهد و تلاش مبتنی بر خلاقیت در مدیریت با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های انسانی و ابزاری موجود در مدارس را از مهم‌ترین اهداف این دوره عنوان کرد.

توفیق احمدی عنوان کرد: این برنامه دو روزه به میزان ۱۶ ساعت دوره ضمن خدمت برای شرکت‌کنندگان لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در طول جنگ تحمیلی با ۵ هزار و ۴۰۰ شهید و دو هزار و ۲۷۰ جانباز تقدیم انقلاب کرده است؛ گفت: ۵۷ شهید معلم و ۴۱۵ شهید دانش‌آموز سهم استان کردستان در طول دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در بدنه آموزش و پرورش استان، مجموعه ایثارگران الگوی رفتاری همه افراد هستند، اظهار داشت: در آموزش و پرورش استان ۵۲۸ فرزند شهید، ۲۵۵ جانباز، ۱۶۱ آزاده، ۱۲۵ برادر شهید، ۸۲ خواهر شهید و ۷۴۴ نفر رزمند مشغول به خدمت هستند.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان به معرفی مختصری از فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس شاهد کردستان پرداخت و گفت: ۱۴ هزار و ۹۱۵ دانش‌آموز در ۵۳ مدرسه در دوره‌های تحصیلی در مدارس شاهد استان و تعداد ۵۵۵ دانش‌آموز جامعه هدف در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی از وجود ۵۷۶ کلاس درس هوشمند در مدارس شاهد استان خبر داد و گفت: به همت مسوولان و دست‌اندرکاران امر تمامی مدارس شاهد استان در سطح بسیار خوبی تمام هوشمند هستند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی را یکی از مهمترین برنامه‌های امور شاهد و ایثارگران استان در این حوزه اعلام کرد.

وی گفت: از سال ۷۴ برای اولین بار برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در استان کلید خورد و جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده‌ایم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از برگزاری ۴۱۵ یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس متوسطه استان برای سیزدهمین سال متوالی در طول سال تحصیلی خبر داد و گفت: آئین افتتاحیه این یادواره‌ها از ۸ آبان ماه همزمان با شهادت شهید حسین فهمیده آغاز و اختتامیه آن نیز در روز ۲۲ اسفندماه روز تکریم شهدا برگزار خواهد شد.

وی برگزاری یادواره شهدای فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های حوزه امور شاهد و ایثارگران استان دانست و بیان کرد: در برنامه دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از تخصیص فضای آموزشی مناسب در تمامی مدارس شاهد استان خبر داد و گفت: علیرغم وجود محدودیت‌ها و کمبود فضای آموزشی در استان خوشبختانه مدارس شاهد از فضای آموزشی مطلوبی برخوردارند.

به همت آموزش و پرورش کردستان، دوره آموزشی دو روزه با شرکت ۱۱۰ نفر از کارشناسان و مدیران مدارس شاهد دوره ابتدایی و متوسطه اول استان‌های ایلام، زنجان، همدان و کردستان روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ آذر ماه باحضور رزاقی مشاور وزیر و مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار درحال برگزاری است.

انتهای پیام/پ

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.