امیر کویت: جنگ یمن تهدیدی مستقیم برای امنیت همه کشور‌های حوزه خلیج فارس است

امیر کویت با اشاره به اینکه جنگ یمن امنیت همه کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس را در معرض خطر قرار می‌دهد، ابراز امیدواری کرد گفتگو‌های صلح در سوئد موفقیت‌آمیز باشد.

امیر کویت: مناقشه یمن تهدیدی مستقیم برای همه کشور‌های حوزه خلیج فارس استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، امروز (یکشنبه) طی سخنانی، با اشاره به اینکه جنگ یمن امنیت همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در معرض خطر قرار می‌دهد، ابراز امیدواری کرد گفتگوهای صلح در سوئد با موفقیت پیش برود.

صباح الاحمد الجابر الصباح در سی و نهمین نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس که در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار شد، گفت: جنگ یمن تهدیدی مستقیم برای همه ماست. به همین دلیل، امیدواریم گفتگوهای صلحی که در حال حاضر در سوئد میان دو طرفِ درگیر در این مناقشه در جریان است، موفقیت آمیز باشد.

امیر کویت در ادامه افزود گفتگوهای صلح باید مطابق با موافقت‌نامه های جامعه بین الملل، قطعنامه های سازمان ملل متحد و ابتکارات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد.

گفتگوهای صلح میان جنبش انصارالله و دولت مستعفی و دست‌نشانده سعودی‌ها در یمن به سرکردگی منصور عبدربه هادی (که از این کشور گریخته)، در شهر استکهلم سوئد و با نظارت سازمان ملل متحد در جریان است. بر اساس گزارش اسپوتنیک، دو طرف درباره موضوعاتی از قبیل تبادل اسیران، اقدامات اطمینان بخش و مسائل حقوق بشر مذاکره می کنند.

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 میلادی، در حال بمباران بخش های مختلف یمن، به ویژه مناطق مسکونی بوده است. بر اثر حملات ائتلاف سعودی که از حمایت کامل نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی به ویژه آمریکا برخوردار است، تاکنون هزاران غیرنظامی یمنی کشته و زخمی و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند. همچنین، محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور جنگ زده شده است. جنگ و محاصره یمن باعث شده است چندین میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه حاد رنج ببرند. تاکنون بسیاری از کودکاان یمنی جان خود را بر اثر وبا و گرسنگی شدید از دست داده‌اند. بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این کشور نیز از کار افتاده است و در حال حاضر جهان، در سکوت کامل و منزجرکننده رسانه ها و سران کشورهای غربی، شاهد وقوع بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار