۶ خاصیت شگفت انگیز هندوانه+ اینفوگرافی

در هندوانه ویتامین C وجود دارد که ماده‌ی مغذی لازم برای سنتز کلاژن است، بدون این ماده مغذی، پوست شما کدر و پوسته پوسته می‌شود.

آشنایی با خواص هندوانه+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است که ماده‌ی مغذی لازم برای سنتز کلاژن است. کلاژن پوست شما را نرم و منعطف نگه می‌دارد و مو‌های شما را تقویت می‌کند.

ویتامین A موجود در هندوانه یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که به سلامت پوست کمک می‌کند این ویتامین سلول‌ها را ترمیم و سلول‌های جدید پوستی ایجاد می‌کند، بدون مواد مغذی، پوست شما کدر و پوسته پوسته می‌شود.

خواص هندوانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

هندوانه، غنی از ویتامین C. است و بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، این میوه حاوی ویتامین B. ۶ است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا آنتی‌بادی (پادتن) تولید کند. این ویتامین همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش دارد. این میوه‌ آبدار دارای ویتامین A. است که سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند و از آن در برابر عفونت محافظت می‌کند.

یکی از بهترین مزایای هندوانه برای سلامتی این است که به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. هندوانه با توجه به آب زیادی که دارد، می‌تواند با مقدار کالری کم‌تری به شما احساس سیری بدهد. همچنین ثابت شده‌است که آب سوخت و ساز بدن را تسریع می‌کند و سموم و چربی‌ها را از بین می‌برد و همین امر در نهایت می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

مصرف هندوانه در رژیم لاغری

هندوانه غذایی بسیار سالم است و می تواند به لاغری شما کمک کند. یکی از دلایل این امر، کم کالری بودن هندوانه است. هر یک پیمانه هندوانه فقط 50 کالری انرژی دارد. برای کاهش وزن فقط کافی است کالری دریافتی کمتر از میزان کالری سوخته شده توسط بدن باشد. 

همچنین، از آنجایی که هندوانه شیرین است، می تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای شیرین پرکالری نظیر انواع شیرینی، کلوچه و بستنی باشد.

همچنين، بر اساس یافته‌های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می‌تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش‌های بسیار چاق برای حدود 3 ماه، متوجه کاهش 64 درصدی چربی‌های این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود در غذاها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربی‌های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می‌شود.

این اسیدها باعث سوختن کالری‌های موجود در مواد غذایی می‌شوند، به همین دلیل، توصیه می‌شود پس از غذای خود دسرهایی همچون هندوانه یا دیگر منابع اسید آمینه همچون غذاهای دریایی، آجیل و دانه های خوراکی مصرف کنید.

سه شنبه///آشنایی با خواص هندوانه+اینفوگرافی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۹:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
کسی پولش میرسه بخره آیا؟؟!
آخرین اخبار