رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

آبرسانی سیار به ۸ هزار روستا در کشور

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، از آبرسانی سیار به ۸ هزار روستا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در لردگان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، در حال حاضر ۸ هزار روستا در کشور با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور با مصوبه دولت به وزارت نیرو اختصاص یافته است.
 
نجار با اشاره به تغییر اقلیم، خشک شدن منابع آبی، تغییر زمان بارش و بیابان زایی در کشور اضافه کرد: در سال‌های اخیر فروچاله‌هایی به عرض ۴۰ متر و عمق ۷۰ متر در برخی از نقاط ایجاد شده که حصارکشی آن‌ها ضروری است.

وی گفت: همچنین بروز سرما در اردیبهشت‎ماه امسال، باعث سرمازدگی ۷۵۰ هزار هکتار از باغات در کشور شد که خسارت آن به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نجار پیرامون حمایت از بخش کشاورزی گفت: سالانه حداکثر ۱۳ هزار میلیارد ریال به همین منظور از محل اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص می‌یابد.

گفتنی است؛ استاندار و جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز رئیس سازمان مدیریت بحران در سفر به لردگان را همراهی کردند.

لردگان با بیش از ۲۰۹ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
انتهای پیام/خ

سفر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران به لردگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.