مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی؛

پیشرفت ۳۸ درصدی بزرگراه خواجه - ورزقان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بزرگراه خواجه - ورزقان - آقابابا به طول ۶۰ کیلومتر با حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رستمی مهر مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعه دوم این بزرگراه به طول حدود ۱۸ کیلومتر با اعتبار اولیه ۶۲۰ میلیارد ریال دارای ۶۵ درصد پیشرفت بوده و ۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده که ۵ کیلومتر از آن ۴ خطه است.

وی اظهار داشت: قطعه سوم این بزگراه نیز به طول ۸.۵ کیلومتر با اعتبار اولیه ۳۲۰ میلیارد ریال دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ۵.۵ کیلومتر از آن در یک باند بهره برداری شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: قطعه چهارم نیز به طول ۷.۵ کیلومتر با حدود ۳۰۰ میلیارد ریال دارای ۴۰ درصد پیشرفت بوده و ۵.۵ کیلومتر آن به صورت یک باند به بهره برداری رسیده است.

رستمی مهر با بیان اینکه تاکنون برای اجرای قطعات ۲، ۳ و ۴ این بزرگراه حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی و تامین اعتبار به موقع، این قطعات تا پایان فصل کاری ۹۸ به بهره برداری می‌رسند.

وی گفت: هم اکنون ۹۵ درصد از اراضی این قطعات تملک شده و ۵ درصد بقیه نیز دارای مشکلات حقوقی بوده که برای رفع آن‌ها اقدام شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار داشت: قطعه اول این بزرگراه نیز به طول حدود ۱۲ کیلومتر از سه راهی ورزقان تا روستای شالی روز گذشته پس از انجام مناقصه به پیمانکار واگذار شد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رستمی مهر مبلغ اولیه قرارداد این قطعه را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت نبود تاخیر در اجرای این قطعه و سرعت دهی در اجرای آن، این قطعه تا ۳ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: قطعه ۵ این بزرگراه نیز به طول ۱۴ کیلومتر از ورزقان تا آقابابا در دست مطالعه بوده و تا پایان امسال به مناقصه می‌رود.

اجرای بزرگراه خواجه - ورزقان - آقابابا به طول حدود ۶۰ کیلومتر در ۵ قطعه از سال ۸۹ آغاز شده است.

 

انتهای پیام/ش

 بزرگراه خواجه - ورزقان ۳۸ درصدی پیشرفت دارد

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار