سرکنسول جدید ترکیه گفت: دنبال تسهیل امور مربوط به حضور سرمایه گذاران و اتباع ترکیه در ایران هستم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گونگور سرکنسول جدید ترکیه در دیدار با شهردار تبریز گفت: برخی مشکلات مربوط به حضور سرمایه گذاران ترک در ایران باید مرتفع شود و با رفع این مشکلات به طور قطع شاهد حضور آنان در این کشور و تبریز خواهیم شد.

وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی ۲ کشور یادآوری کرد: وظیفه من توسعه روابط بین دو کشور دوست ایران و ترکیه بوده و در این راستا پیگیری مباحث اقتصادی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرکنسول جدید ترکیه در تبریز اظهار داشت: توسعه حضور سرمایه گذاران در تبریز اقدامی دو طرفه بوده و برخی مسائل قانونی و تسهیل روابط باید از سوی دو طرف حل شود.

گونگور با اشاره به توانمندی ترکیه در زمینه‌های مختلف ادامه داد: این کشور تجارب خوبی در موضوعاتی مانند ساخت شهرک‌های صنعتی دارد و می‌تواند این تجارب را به ایران انتقال دهد.

وی با اشاره به وجود مناطق مختلف برای درخت کاری انبوه در تبریز، گفت: در هر دوره شهرداری و کنسولگری می‌توان به حجم درختکاری این مناطق اضافه و آن را به نماد دوستی دو کشور تبدیل کرد.

اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی تبریز نیز گفت: شورای اسلامی و شهرداری تبریز به دنبال ایجاد روابط موثر با کشور‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌ها در توسعه کشور‌ها و روابط مسالمت آمیز آن‌ها با یکدیگر نقش بالایی دارند، افزود: ارتباط سازنده با کشور‌های همسایه جزو برنامه‌های شورای اسلامی پنجم و شهرداری است.

وی یادآوری کرد: ترکیه به دلایل متعدد برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و امید است در دوره مدیریت سرکنسول جدید شاهد توسعه روابط باشیم.

اکبرنژاد با اعلام آمادگی برای همکاری با کنسولگری ترکیه افزود: در حوزه‌هایی مانند سرمایه گذاری، انتقال دانش‌های نوین و محیط زیست، می‌توان از دانش و تجربه ترکیه استفاده کرد.

 

انتهای پیام/ش

دیدار سرکنسول جدید ترکیه با شهردارتبریز

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار