‌فرماندار گرگان:

با ساخت تله‌کابین در ناهارخوران به شدت مخالفیم‌

‌فرماندار گرگان با بیان اینکه با ساخت تله‌کابین در ناهارخوران به شدت مخالف هستم، ‌گفت: مذاکراتی با سرمایه‌گذار انجام دادیم که این پروژه در تپه هزارپیچ اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  ۷ ماه از معارفه ابوالقاسم صفوی به عنوان سرپرست فرمانداری گرگان می‌گذرد؛ روز‌هایی پرچالش برای فرمانداری که تازه از راه رسیده بود. تأخیر چندماهه در صدور حکم فرمانداری صفوی چالش‌های زیادی را در فضای مجازی و حقیقی شهر گرگان ایجاد کرده و مخالفت‌هایش با برخی از مصوبات شورای شهر هم از دیگر موضوعات پرسروصدای ماه‌های اخیر بود. وی بعد از چندماه نشستی را با رسانه‌های رسمی و البته فعالان فضای مجازی ترتیب داد. جلسه‌ای که جانشین پلیس فتا استان، معاون دادستان مرکز استان و همچنین مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان مهمان و سخنران در آن حضور داشتند.

هرچند سرپرست فرمانداری گرگان بار‌ها براین مسئله تأکید کرد که این نشست فقط برای شنیدن صحبت‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی برای توسعه شهر گرگان و رفع چالش‌های این شهر برگزار شده، اما بیشتر شبیه جلسه‌ای برای ارائه گزارش عملکرد وی در این مدت کوتاه بود البته برخی دیگر از مسئولان حاضر در این نشست نیز توصیه‌ها و نصایحی برای رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی داشتند.

پس از سخنان کوتاه برخی از فعالان فضای مجازی و خبرنگاران، نوبت به مسئولان رسید تا بار دیگر بر صداقت، رعایت اخلاق و امانتداری تأکید کنند و هشدار بدهند که هیچ‌کسی نباید از قدرتی که در فضای مجازی به دست آورده است، سوء استفاده کند.

وحید صاحبکاران، جانشین پلیس فتا استان آماری از روند افزایش جرایم در فضای مجازی داد و گفت: در ۸ ماهه امسال جرایم فضای مجازی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی پرونده‌ها نشان می‌دهد عدم آگاهی شهروندان در شکل‌گیری جرایم نقش مهمی دارد که باید متولیان نسبت به آموزش اقشار مختلف حساسیت بیشتری داشته باشند.

به اعتقاد مسعود سلیمانی، معاون دادستان گرگان فضای مجازی به ایجاد اتاق شیشه‌ای برای مدیران کمک کرده است، اما برخی از فعالان در این حوزه در انتشار اخبار و بیان حقایق آگاهانه یا ناآگاهانه مرتکب خطا می‌شوند.

وی گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید بدانند اگر مطالبی که مطرح می‎کنند شامل توهین، افترا و نشر اکاذیب باشد، جرم تلقی خواهد شد و دستگاه قضایی با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی باید این مسائل را بررسی کند.

سلیمانی با بیان اینکه «مهندسی اخبار» باید مورد توجه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار داشته باشد، اظهارداشت: خیلی از کانال‌ها و سایت‌ها به طور مستمر اخبار ناامیدکننده به جامعه تزریق می‌کنند که مزاج مردم را مکدر خواهد کرد. هرچند ممکن است این اخبار حقیقت هم داشته باشد، اما این اقدام، اشاعه ناامیدی است.

وی گفت: اعتقاد دارم تا جایی که افترا، توهین، تخطی و تعرض به خطوط قرمز صورت نگرفته است، نباید جلوی آزادی بیان رسانه‌ها را گرفت در غیر اینصورت این اقدام مصداق مجرمانه خواهد داشت.

احسان مکتبی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز فضای مجازی را فضایی تولیدگر، نقاد، ناشر و تقویت‌کننده یا درهم‌شکننده افراد دانست و گفت: فعالان فضای مجازی و کسانی که رسانه در اختیار دارند افراد قدرتمندی هستند، چون می‌توانند حرف و نظر خود را به افراد زیادی برسانند؛ اما نباید از این قدرت به گونه‌ای استفاده کنند که در مسیر زندگی شهروندان خللی وارد شود.

وی با بیان اینکه برخی تصور دقیق و درستی از نحوه نوشتن در فضای مجازی ندارند، افزود: همانطور که یک مدیر نباید از قدرت حقوقی خود، خلاف قانون استفاده کند. افراد قدرتمند در فضای مجلزی نیز باید به چارچوب‌های قویِ مدونِ اخلاقی مقید باشند.

مکتبی بر توسعه متوازن شهر و استان تأکید و به نقش رسانه‌ها و فضای مجازی برای تحقق آن اشاره کرد و گفت: همه ما باید بر یک محور و آن هم توسعه متوازن فعالیت کنیم. شاید مدتی دیگر از مدیران امروز نشانی نباشد، اما رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نباید به گونه‌ای تولید خبر داشته باشند که سر برخی از کودکان‌مان بیش از این در سطل‌های زباله فرو رود.

وی اولویت‌بندی نیاز‌های استان و همچنین ایجاد یک سازمان مردم‌نهاد و پاسخگو در فضای مجازی را به رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی پیشنهاد داد.

ابوالقاسم صفوی، سرپرست فرمانداری گرگان که در این جلسه با گلایه‌ها و انتقادات رسانه‌ها مواجه شده بود، ابتدا از آنان عذرخواهی کرد و تقصیر عدم ارتباط موثر با رسانه‌ها را به گردن معاون سیاسی خود انداخت و گفت: من بار‌ها نشست با رسانه‌ها را درخواست کردم، اما این اتفاق رخ نداد. از اینکه نتوانستم معاون خودم را متقاعد کنم که به دستوراتم عمل کند، عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌هایش برای توسعه این شهر گفت: بیکاری جوانان و آسیب‌های اجتماعی که آنان را تهدید می‌کند، مهم‌ترین دغدغه من به عنوان فرماندار است. تمام اعتبار فرمانداری و دستگاه‌هایش ۶۳ میلیارد تومان است. این اعتبار کافی نیست، اما سعی کردیم به فعالیت‌ها و هزینه‌هایمان جهت دهیم.

سرپرست فرمانداری گرگان با بیان اینکه استاندار از وضعیت جذب سرمایه‌گذاری در این شهر راضی نیست، اظهار داشت: این مسئله نشان می‌دهد که استاندار جلوتر از ما حرکت می‌کند و در حوزه‌های سرمایه‎گذاری و انتخاباتی این شهر دارای اهمیت زیادی است.

وی به آغاز برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: هفته آینده بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شمال شهر گرگان آغاز می‌شود. همزمان یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی در حوزه فرآوری محصولات غذایی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در آب گرم روستای زیارت، ساخت هتل ۵ ستاره، آبنمای موزیکال، الحاق فرمانداری به پارک شهر برای توسعه فضای سبز شهر گرگان، سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری و میراث تاریخی، کشاورزی به ویژه کشت گیاهان دارویی، صدور مجوز دامداری‌های صنعتی چند هزار رأسی برخی دیگر از موضوعاتی بود که صفوی در صحبت‌هایش از پیگیری آن‌ها خبر داد.

وی درباره مخالفت با برخی از مصوبه‌های شورای شهر گرگان گفت: اگر با چیزی مخالفت می‌کنیم، مبنای کارشناسی دارد، زیرا نمی‌خواهیم معضل‌های گذشته در شهر گرگان تکرار شود. مرکزی تجاری روبروی بیمارستان ۵ آذر ساخته شده است بدون اینکه پارکینگی داشته باشد. هنوز این مجتمع راه نیفتاده است در خیابان ۵ آذر با ترافیک مواجه هستیم.

صفوی تصریح کرد: با ساخت تله‌کابین در ناهارخوران به شدت مخالف هستم. مذاکراتی با سرمایه‌گذار انجام دادیم که این پروژه در تپه هزارپیچ اجرا شود. ما با این کار برای مردم ثروت‌آفرینی می‌کنیم. با این کار مردم محدوده افسران خوشحال می‌شوند نه اینکه بخواهیم با احداث یک تقاطع غیرهمسطح در این منطقه، یک نقطه مرگ در گرگان اضافه کنیم.

انتهای پیام/م
 

 ‌فرماندار گرگان با  ساخت تله‌کابین در ناهارخوران مخالف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار