صادرات سالانه ۶۰۰ هزار دلار قارچ از محمود آباد ساوه

مجتمع تولید قارچ روستای محمود آباد ساوه سالانه ۶۰۰ هزار دلار قارچ صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ یک مجتمع تولید قارچ در روستای محمود آباد ساوه با تولید سالانه ۳۶۵ تن قارچ بیش از ۶۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور دارد.

چند جوان با همکاری و پشتکار از سال 85 با احداث این مجتمع تولید قارچ توانستند سهم خوبی در تولید ملی و صادرات ایفا کنند.

عباسی ، یکی از این جوانان گفت : در حال حاضر 24 سالن تولید قارچ در این مجتمع فعال است که روزانه حدود یک تن قارچ برداشت می شود.

ملکی ، یکی دیگر از جوانان با بیان اینکه قارچ های تولیدی به دلیل کیفیت بالا به کشورهای همجوار به خصوص عراق صادر می شود ، گفت : 50 درصد از قارچ های تولیدی صادر می شود و سالانه بیش از 600 هزار دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان می آورد.

کرمی ، یکی دیکر از این جوانان گفت : برخی از تولیدکنندگان قارچ برای سفید شدن قارچ به آن آب کلر اضافه می کنند ، ولی این قارچها به دلیل استفاده نکردن از آب کلر و هیچ گونه مواد شیمیایی ارگانیک است.

وی افزود: در حال حاضر 25 نیروی کار به صورت مستقیم در این مجتمع فعالیت می کنند.

افتخاری یکی دیگر از این جوانان گفت : ما به تولید اکتفا نکردیم و در طرح توسعه ، احداث واحد بسته بندی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه ، برای احداث این واحد به 200 میلیون اعتبار نیاز داریم ، افزود : با احداث این واحد برای بیش از 10 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

افتخاری یکی از مهمترین مشکلات را اختصاص نیافتن آب دانست ، افزود : در حال حاضر آب این مجتمع به صورت تانکر و با خریداری از چاه های اطراف تامین می شود.

افتخاری اضافه کرد : اگر مجوز 2 اینچ آب به این مجتمع بدهند می توانیم تولید و اشتغال و در نهایت ارز آوری را به دو برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/ج

تولید سالانه ۳۶۵ تن قارچ درمجتمع تولید قارچ روستای محمود آباد ساوه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.