رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

مشارکت مردم نقش مهمی در مدیریت منابع طبیعی دارد

آقایی گفت: با وجود تلاش های متعدد در عرصه منابع طبیعی، مشارکت مردم می تواند نقش مهمی در مدیریت و بُعد حفاظتی داشته باشد.

حیات ما در گرو حفظ منابع‌ طبیعی استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت این سازمان که با حضور سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد، اظهار کرد: حساسیت و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منابع‌طبیعی را عملا دیده‌ایم و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و دولت به این موضوع توجه دارند.
 
وی افزود: در سازمان جنگل‌ها، هم عرصه و تنوع کار گسترده است و هم چالش‌ها متعدد است و مشارکت مردم نقش مهمی در مدیریت منابع طبیعی بویژه در بعد حفاظتی دارد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما باید در روستا لباس همراهی و دوستی با مردم بر تن کنیم و لازم نیست در همه موارد با قوه قهریه وارد عمل شویم، گفت: از طرفی باید با زمین‌خواران و قاچاقچیان چوب که آگاهانه و با طمع چشم به عرصه‌های منابع‌طبیعی دوخته‌اند قاطعانه مبارزه کنیم.
آقایی در بخش پایانی سخنانش تعامل و همکاری متقابل پلیس پیشگیری ناجا و سازمان جنگل‌ها را ضروری شمرد و افزود:  ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ سبزعلی، برای سرهنگ علی عباس نژاد به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان آرزوی موفقیت کرد.

منابع‌طبیعی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور است

در این مراسم سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: منابع‌طبیعی یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور است و فعالانه در حفظ و مراقبت از آن عمل خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها برای حیات انسان کار می‌کند و برای مقابله با سوداگران و تخریب کنندگان منابع‌طبیعی در کنار این سازمان خواهیم بود.

شرفی با بیان اینکه پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی جزو سرمایه‌ها و اعتبارات این مملکت است و ما نمی‌توانیم نسبت به تخریب آن و برداشت‌های غیر مجاز از آن بی‌تفاوت باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین با تأکید بر بکارگیری فنا‌وری‌های نوین، گشت و مراقبت مستمر و تجهیز سازمان به نیروی واکنش سریع گفت: در بسیاری موارد به جای اسلحه و قوه قهریه باید از مهارت‌های کلامی، اقناع‌سازی و جلب مشارکت‌های مردمی برای کاهش وقوع جرم و تخلف استفاده کرد چون معتقدیم هر جا مردم احساس کنند اقدامات سازمان به نفع آنهاست همراه سازمان خواهند شد.

در این مراسم معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها و تنی چند از مدیران این سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار