اعلام آمادگی ترکیه برای انتقال پرونده تحقیقات خاشقجی به عرصه بین‌المللی

وزیر دادگستری ترکیه ضمن اشاره به کارشکنی‌های عربستان در رسیدگی به پرونده خاشقجی گفت آنکارا آماده است تحقیقات درباره این پرونده را به سطح بین‌المللی منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه امروز دوشنبه گفت: مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، ابعاد بین المللی پیدا کرده است و آنکارا آماده انتقال پرونده خاشقجی به محافل بین المللی است.

وی گفت: جنایت قتل خاشقجی، تجاوزی آشکار به حق زندگی است و جنایتی وحشیانه به حساب می آید که نمی توان بر آن سرپوش گذاشت.

وزیر دادگستری ترکیه در ادامه اعلام کرد آنکارا آمادگی قانونی و فنی لازم را برای انتقال پرونده خاشقجی به محافل بین المللی دارد.

عبدالحمید گل گفت: عربستان در ابتدای کار سخنان متناقضی در خصوص قتل خاشقجی بیان کرد؛ اما پافشاری ترکیه جزئیات این حادثه را به وضوح فاش کرد. ما بار دیگر بر درخواست های قانونی‌مان تأکید می کنیم. در زمانی که باید طرف سعودی عنصری سازنده و کمک رسان باشد، ما شاهد چنین همکاری از جانب آنها نبودیم. ما تلاش می کنیم در این پرونده با همکاری جامعه جهانی به یک نتیجه برسیم.

شایان ذکر است، دادستانی کل عربستان به تازگی اعلام کرد 11 نفر از بازداشت شدگان در پرونده جمال خاشقجی را که تعداد آنها به 21 نفر می رسد، متهم کرده و پرونده جنایی علیه آنها برپا کرده و خواهان اعدام آمران و مشاوران در این جنایت که تعدادشان به 5 نفر می رسد، و نیز مجازات بقیه آنها شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار