معاون اول رئیس جمهور در هرمزگان:

آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم ها به ایران دارد/ ثبات را به اقتصاد کشور بر می گردانیم/معیشت مردم در اولویت دولت است

آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم ها به ایران دارد/ ثبات را به اقتصاد کشور بر می گردانیم/معیشت مردم در اولویت دولت استمعاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا با قلدری سعی در دیکته کردن تحریم‌ها علیه ایران به تمام دنیا دارد، گفت: جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید باشکوه برگزار شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،  اسحاق جهانگیری معاون اول  رییس جمهور در نشست شورای اداری استان که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد،گفت: در شرایط خاصی هستیم از یک طرف در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و باید جشن خوبی برگزار کنیم و نشان دهیم که کشور ایران روی پای خود ایستاده است آنهایی که در آمریکا نشسته اند می گفتند نمی گذاریم ایران به چهلمین سالگرد پیروزی برسد و کاری می کنیم قبل از چهلمین سال پرونده ایران جمع شود.

وی عنوان کرد: ایران در این منطقه تاثیرگذار است و کشوری بزرگ و قدرتمند است و بزرگ منطقه است و سابقه تمدنی و وضعیت کشور نشان از این قدرتمندی است. دشمنان داعش را در منطقه راه انداختند و بحران را در کشورهای عربی ایجاد کردند و این ایران بود که در مقابله با داعش ورود کرد و وضعیت بحرانی کشورهای عربی را سامان داد.

جهانگیری تاکید کرد: می خواستیم آرامش را بر کشور حاکم کنیم و بازار دنیا را تصاحب کنیم و تولیدکنندگان با مشکل روبرو نشود اما آمریکا بر خلاف تمامی عرف های بین المللی از تفاهم نامه بین المللی برجام خارج شد.

وی ابرازداشت: از کانادا تا کشورهای اروپایی و آسیایی همگی در موضوع برجام حق را به ایران می دهند و از تحریم های آمریکا حمایت نمی کنند اما آمریکا سعی دارد با قلدری تحریم علیه ایران را به تمام دنیا دیکته کند.

ثبات را به اقتصاد کشور بر می گردانیم

معاون اول رئیس جمهوری افزود: یکی از اولویت های اصلی دولت ثبات اقتصادی در کشور است. ما می توانیم این شوک را بر طرف کنیم و ثبات را مجددا به اقتصاد کشور برگردانیم و کاری کنیم قیمت ارز قابل پیش بینی باشد و وضعیت بانکها ثبات داشته باشد. پیش بینی دارم که اقتصاد کشور ثابت برخوردار خواهد شد.

وی افزود: دشمنان سعی در کاهش تولید و فروش نفت ایران داشتند که شکست خوردند و حتی ایران با کمک روسیه از کاهش تولید اوپک مستثنی شد. کاهش تولید اوپک هم یک فرصت خوب برای جمهوری اسلایم ایران است.

به گفته جهانگیری، صادرات به معنای این است که سرمایه ای از کشور خارج می شود و باید به ازای آن جنس دیگری وارد کشور شود و یا ارز آن در چرخه اقتصاد کشور خودش را نشان دهد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه معیشت مردم در اولویت دولت است، ابرازداشت: چرخه اقتصاد کشور باید بپرخد و در چرخه زندگی مردم نباید مشکلی ایجاد شود و معیشت مردم باید برقرار باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال هم در اولویت دولت است. حفاظت از شغل های موجود وظیفه اصلی دولت است ما به عنوان به دولت نسبت به مسائل و مشکلات هیچ بنگاهی بی تفاوت نیستیم اما نمی توانیم بنگاهها را مدیریت کنیم. در هر استان کمیته های رفع موانع تولید برای حل مشکل بنگاههای اقتصادی ایجاد شده است و شخصا مصوبات و خروجی این کمیته ها را در استانها بررسی می کنم.

هرمزگان قلب اقتصاد کشور است

جهانگیری تاکید کرد: هرمزگان قلب اقتصاد کشور است و یکی از استانهای مهم کشور در حوزه صنعت نفت، بندری و صنایع است. مناطق آزاد مهمی در هرمزگان قرار دارند. هرمزگان به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور مشخص شده است.

وزیر نیرو: راه اندازی 3 نیروگاه برق در هرمزگان

وزیر نیرو هم در جلسه شورای اداری هرمزگان گفت: در سال آینده با راه اندازی سه نیروگاه برق در هرمزگان ۲۵ درصد به تولید برق استان افزوده می‌شود که این طرح‌ها نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی هرمز در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و نیروگاه ۳۰۷ مگاواتی کلاس f. در شهرستان بندرعباس، نیروگاه و ۱۶۰ مگاواتی جزیره قشم است که در مجموع ۶۲۷ مگاوات برق تولید می‌کنند.

وزیر نیرو افزود: اگر مصرف فعلی ادامه یابد در تابستان سال آینده با ناپایداری در شبکه برق روبرو می‌شویم.

اردکانیان گفت: سالانه ۸۵۰ هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود که ۷۰ درصد آن‌ها استاندارد ندارد و باعث افزایش مصرف برق می‌شوند

وی افزود:سیاست دولت در توسعه استفاده از آب شیرین کن‌ها در شهر‌های ساحلی است و در این راستا ۷۰ آب شیرین کن در کشور با مشارکت بخش خصوصی در سدست ساخت است.

وزیر نیرو افزود: در هرمزگان نیز ۳۰ آب شیرین کن در حال ساخت است.

اردکانیان درباره طرح‌های برق و آب در هرمزگان گفت:۱۳۰ طرح در حوزه برق و آب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل ان‌ها هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

آشوری رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان  هم در این جلسه گفت: کانون‌های محرومیت در هرمزگان مانند کوشا احمدی، جزیره هرمز، شهر رویدر، فین و بشاگرد نیازمند به نگاه ویژه و میان بر دارد تا بتوان فاصله شاخص‌های توسعه را کوتاه کرد.
 
وی پیشنهاد کرد سازمان‌های توسعه گر به سمت هرمزگان سوق داده و یک کارگروه ویژه و معین برای استان‌های همجوار در حوزه محرومیت زدایی ایجاد شود.
 
آشوری گفت: تعارضاتی در انجام قانون ایجاد می‌شود که القا تبعیض در مناطق مختلف می‌کند به طور مثال دولت مصوبه دارد که ۵۰ درصد جذب نیرو به نیرو‌های بومی هر منطقه اختصاص یابد، اما برخی از دستگاه‌ها آن را اجرا نمی‌کنند.
 
نماینده مردم هرمزگان گفت: یکی دیگر از تعارضات قانونی بحث ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی بود که این قانون در اروند اجرایی شد، ولی در هرمزگان خودرو‌های قشم و کیش اجازه ورود به سرزمین اصلی و شهرستان‌های استان را ندارند.
 
آشوری افزود: در مناطقی این معافیت گمرکی داده شد، ولی در هرمزگان مانند جزیره هرمز این معافیت‌ها اجرا نشد این خواسته جدی مردم است.
 
وی گفت: هرمزگان با درآمدزایی بالا نباید وابسته دولت باشد، ۴ فلات نفتی در استان وجود دارد اگر درآمد‌هایی این فلات‌ها در استان هزینه شود دیگر شاهد القای تبعیض در استان نخواهیم بود.
 
در این جلسه وزرای نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و وزیر صنعت معدن و تجارت و فعالان اقتصادی نیز حضور دارند.
 
هدفگذاری سی هزار فرصت شغلی، توسعه سواحل مکران، توسعه بنادر شهید رجایی و ترانزیت کشور،شناسایی پهنه های معدنی و توسعه صنایع دستی و گردشگری از محورهای این نشست است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
سلام

چرا باید روز به روز شاهد گرونی ها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
قبلا که میگفتی ثبات برگردوندیم الان میگی بر میگردونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
من که دیگه اعتمادی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
به خدا دیگه خسته شدیم خسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
قلبم داره از جا کنده میشه چون نمیتونم ازدواج کنم با این وضعیت اجناس گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تو انتخابات هم زیاد از معیشت مردم حرف میزدید اینم معیشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۰۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آره یادمونه دلار ثبات نداشت بهش ثبات بخشیدین.. وضعیت معیشت رو بالا بردین. همه اجناس 5 برابر بالا رفت و تازه از سال آینده میخواهید 20 درصد حقوق رو بالا ببرید..
Iran (Islamic Republic of)
محمود.بروجرد
۰۱:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چطوری میخوای وضع معیشت مردم رو دروست کنی
ببین با قیمت خودرو چه بلای دارن سر مردم درمیارن
و هر کالای دیگه.و کلیه اجناس
اخه نه نظارتی نه اقدامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
راستی ملت یادتونه قیمت ارز روز به روز بالا میرفت........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ولی میگید معیشت مردم در اولویت دولت است پس کو ؟ چرا باید گرون باشه همه چیز ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
مردم ایران یادتونه.....
مردم ایران یادتون باشه ما سکه را از مرز 5میلیون تومن فراتر بردیم دلار3هزار رابه 15هزار رسوندیم قیمت کالاها تو دولت ماده برابر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
قیمت دلار توسط خود دولت افزایش یافته برای جبران کسری بودجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
خدا كند ولى اميدى به اين وعده نيست از اين سخنان زيبا خيلى شنيديم
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
نظر تو راكمى ترميم ميكنم انچه ميخوانيم و ميشنويم وعده نيست اينها شعار است .