وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی حفاظت و صیانت از ماهیت معنوی و شأن انقلابی است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری شورای انقلاب فرهنگی نقش قرارگاه مرکزی فرهنگی را در کشور دارد و وظیفه همه افراد مسئول در آن حفاظت و صیانت از ماهیت معنوی و شأن انقلابی آن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی آقنوت دبیر جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان در خصوص 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در خرداد ۱۳۵۹، امام (ره) در طی حکمی دستور تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را صادر کردند که این ستاد وظایفی چون تربیت و گزینش استاد برای تدریس در دانشگاه‌ها، گزینش دانشجو و اسلامی کردن جو دانشگاه را بر عهده داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)  در تاریخ 19 آذر63  برای ترمیم دوباره این شورا به منظور پیشبرد اهداف انقلاب با ترکیب جدیدی آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر دادند، از جمله وظایف این شورا را تدوین و تصویب سیاست‌ها و برنامه‌ها فرهنگی کشور، برنامه‌ریزی جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن ، طراحی برنامه‌های ویژه جهت شناسایی و جذب نخبگان و پرورش علمی و معنوی آن‌ها و سیاست‌گذاری جهت تقریب حوزه و دانشگاه برشمرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان با بیان اینکه این شورا از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است ، تأکید داشت:  هیچ شکی در این مسأله نیست، چرا که حجم بالایی از کارکردها در حوزه علم و فرهنگ و آنچه مبنای عمل در حوزه‌های علمی و پژوهشی قرار می‌گیرد، همگی وابسته به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آقنوت تصریح کرد : در شرایط کنونی شورای انقلاب فرهنگی کمترین کارکرد را داشته و صرفاً به دفاع در برابر تهاجم‌های فرهنگی پرداخته است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مرکز تولید فکر علمی و عملی باشد و نه منتظر هشدارهای رهبر در قبال امثال سند ۲۰۳۰ باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان با اشاره به این‌که اخیراً شنیده می‌شود برخی از اعضا در جلسات رسمی آن شرکت نمی‌کنند، یادآور شد: کاش می‌شد دغدغه‌مندی فرهنگی این شورا آن‌قدر قوت می‌گرفت تا دیگر شاهد آن نبودیم که در برنامه‌ریزی علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور خللی ایجاد شود.

آقنوت تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این شورا نقش قرارگاه مرکزی فرهنگی را در کشور دارد و وظیفه همه افراد مسئول در آن حفاظت و صیانت از ماهیت معنوی و شأن انقلابی آن است.

انتهای پیام/م

شورای انقلاب فرهنگی باید مرکز تولید فکر علمی و عملی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.