معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو؛

تالاب‌های منطقه آزاد ماکو در کنوانسیون رامسر به ثبت می‌رسند

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:تالاب‌های منطقه آزاد ماکو در کنوانسیون رامسر به ثبت می‌رسند.

تالاب‌های منطقه آزاد ماکو در کنوامسیون رامسر به ثبت می‌رسندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرزاد بازیار  معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد با اشاره به طرح های گردشکری در این منطقه گفت: طرح مرمت و بهسازی اماکن تاریخی و توریستی، احداث استخر حوضچه‌های آبگرم و استخر شنای سر پوشیده شهرستان شوط، ثبت تالاب‌های منطقه در کنوانسیون بین المللی رامسر، شروع مطالعات ثبت تالاب‌های منطقه در کنوانسیون بین المللی رامسر با انتخاب مشاور در سال ۹۷ و ایجاد تسهیلات گردشگری از مهمترین اقدامات در حال انجام در هسته گردشگری هستند. 
 
 معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد با اشاره به به اقدامات عمرانی گفت: پروژه‌های بهسازی و چهار خطه نمودن محور ایواوغلی- ماکو- بازرگان (قطعه ۱ و ۲ و ۳)، عملیات اجرایی طرح تعریض راه مرگنلر - پلدشت بطول ۲۱ کیلومتر، تقاطع غیر همسطح و محور‌های ارتباطی و جاده لجستیک به عنوان اقدامات در حال اجرا در هسته حمل و نقل سازمان منطقه آزاد ماکو است.
 
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار می‌کند: نوسانات بازار ارز، مشکلات نشات گرفته از افزایش شدید قیمت قیر و کمبود آن در بازار، وجود معارضات ملکی و زیرساختی در پروژه، اشتباه مشاور در تخمین حجم معدن مناسب جهت تامین مصالح مورد نیاز راهسازی از جمله چالش‌ها و موانع اجرای این پروژه‌ها بودند.

وی ادامه می‌دهد: با پیگیری‌های انجام شده در جهت رفع این موانع موفق به دریافت ۹۰۰ تن قیر از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، رفع معارضات زیرساختی و ملکی، تسویه مطالبات پیمانکاران و پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان جهت رفع معارض تیر‌های برق در مسیر پروژه شده ایم.

بازیار احداث فاز ۳ بزرگراه ماکو کشمش تپه به طول حدود ۱ کیلومتر و تعریض و بهسازی جاده ماکو دروازه ورودی حد فاصل ماکو هندور به طول ۳.۵ کیلومتر، احداث جاده ماکو کمربندى (دانالو) را به عنوان اقدامات در نظر گرفته شده برای راه‌های منطقه در سال ۹۸ معرفی می‌کند.

وی می‌گوید: جهت احداث راه آهن از جلفا تا چشمه ثریا و اتصال به ترکیه تفاهمی با شرکت راه آهن و منطقه آزاد ارس عقد شده و فراخوان جهت انجام مطالعات فاز یک و تهیه پلان مالی توسط مشاور در حال انجام است و همچنین مناقصه طرح جامع کلى منطقه آزاد ماکو که از اولویت‌ها بوده به انجام رسیده و برنده آن مشخص شده است.

بازیار طرح احداث شهرک صنایع سبک، احداث شهرک‌های صنایع نیمه سنگین، احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه و احداث سایت صنایع انرژی بر را پروژه‌های در حال اجرای در هسته صنعت، معدن، خدمات فنی و مهندسی معرفی می‌کند.
 
انتهای پیام/م
 

تکاپو برای درخشش منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.