تجلیل از دامدار طبیعت دوست روستای شکرک شهرستان دشتستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دامدار روستای شکرک شهرستان دشتستان که به زنده گیری و رهاسازی موفق یک قلاده پلنگ کمک کرده بود، تشکر کرد.

تجلیل از دامدار طبیعت دوست روستای شکرک شهرستان دشتستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی پوررستمی نژاد با اطلاع رسانی به موقع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان زمینه زنده گیری بدون آسیب یک قلاده پلنگ را فراهم کرده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این دامدار کمتر از دو ماه پیش از ورود یک قلاده پلنگ به آغل دام‌هایش در روستای شکرک بخش ارم خبر داد و ما با استفاده از توان کارشناسی و محیط‌بانی داخل استان موفق شدیم یکی از موفق‌ترین عملیات‌های زنده‌گیری، انتقال و رهاسازی پلنگ را در کشور اجرا کنیم.

فرهاد قلی نژاد افزود: این پلنگ سپس در یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در شهرستان دشتستان رها شد و پایش‌های بعدی منطقه نشان داد که پلنگ زیستگاه جدید را پذیرفته است.

او با اشاره به کار ارزشمند دامدار روستای شکرک در آسیب نرساندن به پلنگ و اطلاع رسانی سریع به محیط زیست بیان کرد: لازم بود علاوه بر جبران خسارت وارده به این دامدار، از کار ارزشمند وی تشکر کنیم.

انتهای پیام/ک

تشکر از دامداری که باعث رهاسازی پلنگ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.