افزایش شمار مراکز حمایت از زنان آسیب پذیر در کشور

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آمل از افزایش شمار مراکز حمایت از زنان آسیب پذیر در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید ارجمندنیا معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز حمایت از زنان آسیب پذیرموسسه غیردولتی (رویش نو) آمل گفت: تاکنون ۲۲ مرکز حمایت از زنان آسیب پذیر در کشور راه اندازی شد و ۷ مرکز غیردولتی جدید روزانه نیز برای حمایت از زنان آسیب پذیر تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: خدمات قابل ارائه دراین مراکز مددکاری اجتماعی، خدمات روانشناختی، اقامتی و توانمندسازی آن‌ها در زمینه استقلال حرفه ای، اشتغال و زندگی‌های مستقل با حضور کارشناسان خبره این بخش خواهد بود.

ارجمندنیا گفت: زنان آسیب دیده از ناهنجاری‌های اجتماعی به طور میانگین ۶ ماه دراین مراکز نگهداری وبا خدماتی که به آن‌ها ارائه خواهد شد، به توانمندی‌ها مورد نیاز دست یافته تا پس از آن به زندگی اجتماعی خود در کنار سایر افراد جامعه ادامه دهند.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به راه اندازی برخی خدمات مشابه ازجمله خانه‌های بین راهی برای حمایت از دختران و زنان درمعرض خشنونت خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳ مرکز دراین خصوص درمشهد راه اندازی شده و هدف این هست که با خدمات‌های درحال افزایش، دسترسی زنان درمعرض آسیب به این مراکز نزدیکتر وسریع‌تر شود.

وی با بیان اینکه خشنونت‌ها علیه دختران و زنان در کشور در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته وهشدار دهنده شده است، گفت: اکنون دختران کمتر از ۱۳ سال به علت ناسازگاری با والدین، از خانه فراری و اقدام به ازدواج‌های زودهنگام می‌کنند.
انتهای پیام/آ

خشنونت‌ها علیه دختران و زنان کشور در حال افزایش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار