نوبخت:

آیین‌نامه حذف یارانه پردرآمد‌ها به هیئت دولت رفت

رئیس سازمان برنامه با تأکید بر اینکه حذف یارانه پردرآمدها به‌صورت سلیقه‌ای نخواهد بود، گفت: آیین‌نامه اجرایی این اقدام، در سازمان برنامه تدوین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن، در جمع خبرنگاران در خصوص ساز و کار حذف افراد پردرآمد از صف یارانه بگیران اظهار کرد: سال آینده نیز مشابه سال جاری برای خانوار‌هایی که استحقاق دریافت یارانه را دارند ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در هر ماه باید پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اما قانون‌گذار تعیین کرده افرادی که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند باید از این یارانه استفاده کنند و افرادی که بالای سه میلیون تومان درآمد دارند دیگر مستحق دریافت نیستند از این رو باید این اقدام را انجام دهند که این خانوار‌ها را می‌شناسند.


بیشتر بخوانید: آیین‌نامه حذف یارانه پردرآمد‌ها به هیات وزیران می‌رود


وی ادامه داد: اگر وزارت تعاون و سازمان هدفمندی بخواهند نزدیک به ۸۰ میلیون نفر را شناسایی کنند قطعا کار دشواری است؛ بنابراین برای اینکه به صورت غیرمتمرکز عمل کرده و از ظرفیت استان‌ها استفاده کنیم قرار شد، بر اساس کمیت و جمعیت هر استان، اقدامات در این خصوص را به شورای برنامه ریزی استان واگذار کنیم.

نوبخت تاکید کرد: قطعا در این روند رفتار‌های سلیقه‌ای نخواهیم داشت. این اقدامات در چارچوب آیین نامه اجرایی انجام می‌شود که سازمان برنامه و بودجه باید تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ضابطه‌ها در این آیین نامه مشخص می‌شود، گفت: افرادی که دیگر یارانه دریافت نکنند می‌توانند نتیجه کار را در پیشرفت طرح‌های عمرانی استان شان و یا کمک به اقشار کم درآمد ببینند.

وی با بیان اینکه این روند به عدالت نزدیک‌تر است، اظهار کرد: واگذاری روند حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه به استان‌ها به مراتب بهتر از این است که عده‌ای در تهران بنشینند و برای تمام شهر‌ها تصمیم بگیرند.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای یارانه نقدی افزایش خواهد یافت، گفت: کسی که می‌خواهد این مبلغ را افزایش دهد باید منابعی نیز برای آن در نظر بگیرد. این در حالی است که طبق قانون در صورت تغییر قیمت حامل‌های انرژی و مباحث دیگری در قانون هدفمندی مشخص شده می‌توان مبلغ یارانه‌ها را افزایش داد، اما این در حالی است که دولت به دنبال کاهش تورم است از این رو تصمیمات ما همه جانبه خواهد بود.

نوبخت افزود: ما باید رعایت حال مردم را هم در خصوص گرانی ها، هم در خصوص قاچاق و افزایش مصرف داشته باشیم. به هر حال آنچه در بودجه سال آینده مشخص شده همین قیمت‌های موجود است. اما باز هم تصمیم نهایی را مجلس می‌گیرد.

نوبخت در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان تمایزی میان افراد قائل نیستیم و همه از جمله کارمندان و بازنشستگان از متوسط ۲۰ درصد استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: پلکانی کردن افزایش حقوق و در نظر گرفتن ضریب بیش از ۲۰ درصد برای کم درآمد‌ها و ضریب کمتر از ۲۰ درصد برای پردرآمد‌ها بستگی به نظر مجلس دارد.

انتهای پیام/

حذف یارانه پردرآمدها به استانداری‌ها واگذار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۱۳
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
مردم را کشتید با یه یارانه دادن هر روز یه داستان هر روز یه الکی هروز یه بهانه حیف از جوانانی که شهید شدن حیف پرپر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
حالا دیگه ماهی ده - بیست تا دونه پسته یارانمونه.واقعا راست گفته ما دیگه نیازی به یارانه نداریم.یه درخت پسته بکاریم یارانه سالانه دویست نفر درمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به جای قطع یارانه جلوی اختلاسهای میلیاردی گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
من که حقوقم یک و هفتصد.ولی کسی که سه میلیون میگیر با این گرونی ایا ثروتمند محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
مگه یارانه صدقه است که میگویید برای ثروتمندان حذف میشود.حتی اگر کسی هم مستحق شود روش نشه .چرا مردم را تحقیر میکنید .یارانه قرار بود به همه داده بشه تا حامل های انرژی ازاد بشه نه اینکه تحقیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
دیشب توی خواب هی میگفتم یارانه یارانه ... زنم ازخوابم بلندم کرد گف چی شده گفتم خواب دیدم یارانم قطع شده چ خواب وحشتناکی بود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
قیمت حامل های انرژی از ابتدای پرداخت یارانه 100بار افزایش داشته ولی یارانه همان مبلغ قبلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه سال۸۹ به از ای هرنفر۴۵یورو بود الان باید ۱۴۰یورو میشد.ولی الان شده ۳یورو
Poland
حمید
۱۰:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چن سال جنسا چندبرابر چند برابر میره بالا ولی یاره هنوز ۴۵ تومن ....بعدش ایرانی حق داره بگیره هرچند ۴۵ تومن دردی دوا نمیکنه ولی حق دارن‌ک بگیرن ..... اخه ۳ میلیون تومن چی میکنه ک‌میخان یارانه حذف کنن برید کسایی ک بالای ۱۰ میگیرنو یارانشو حذف کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چرا ملاک حقوق را سه میلیون قراردادید؟؟؟!!! مگرحقوق سه میلیون جوابگوی گرانی ها و داشتن بچه های مجرد و بیکار و کرایه خانه و را میدهد؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
لطفا یه امارازمردم بگیرید مخصوصا شهرستانیها ک بیشترین میزان بیکاری رودارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
لطفا یارانه مردم قطع نکنید کار واسه مردم ایجاد نمیکنید حداقل لطف کنید یارانه هاشونو قطع نکنیدچون بعضی خانوادها فقط باهمین یارنه هاسرمیکنند من با چشمهای خودم دیدم طرف پیره چهارپنج تا دخترداره پسرهم نداره دیگه توانایی کاررونداره فقط ازهمین یارانه ها میده دختراش وزنش واقعا کارم واسه دختراش پیدا نمیشه چون کارم ک بخوای راه اندازی کنی احتیاج ب پول هس تازه بخوای وامن بگیری ضامن میخواد ک نیس لطفا یارانه های مردموقطع نکنید حالا ب هردلیل ک باشه مردم سخته براشون ک ازیه چاله بیفتن توی چاه با این کار!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم هیچ وقت یارانه هیچ کی قطع نشه چون دراین شرایط سخت اقتصادی ک مردم با دولت همراهی میکنن تواین شرایطی ک ازتحریمها حاصل شده امیدوارم دولت هم بخاطرمردم ازیارانهاشون کم نکنه واقعا چون مردم دارن با دولت همکاری میکنند ویه دوره سخت اقتصادی رو پشت سر میگذارن پس سعی کنیم یه کم منطقی ب این موضوع نگاه کنیم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه بنزین رو به خوده هر نفر بدهید چرا ما که توعمرمون یه ماشین هم نداشتیم باید هزینه بنزین کسایی رو بدیم که چندتا چندتا خودرو دارند.یارانه هر شخص رو به خودش بدهید تا مدیریت کند و یارانه نیازمندان رو افزایش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
حسن جعفری نقده
۰۹:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به نظر بنده دولت کلیه رایانه ها را حذف کند به غیر از کمیته امداد وبهزیستی از در آمد حاصله برای جوانان هر ماه تا پیدا کردن کار حدود یک میلیون حقوق بدهد
-
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بیمه ایثارگران رابرگردانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
قضات و وکلا با دریافت حقوق های نجومی هیچ نیازی به یارانه ۴۵۵۰۰ تومنی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سلام مگه با سه ميليون تومن مبشه چيكار كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
عباس گودرزی
۰۹:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سلام ، یخچالت را متونی بخری ، فریزرت را عوض کنی ، مهمانی بدهی ، در آنتالیا خانه بخری و ... البته با در آمد یک روزه بعضی از مسئولین (یا در امد رانتیشان )و با 3 میلیون اگر بیمار نشوی ،مخفی بدون ارتباط با دیگران زنده بمانی
Iran (Islamic Republic of)
ت
۰۸:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
اقاي نوبخت چرا بجاي حذف يارانه ها در چند جا خودت حقوق مي گيريد يكي را حذف نمي كنيد مثلا دانشگاه گيلان صندوق كار افريني هيت دولت و خدا مي داند چند جاي ديگر
Germany
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه کارمندان جزء که زن وشوهرشاغل بودن الان بیش ازیک سال است که حذف شده حالا شما تازه به فکرحذف یارانه ثروت مندان افتادین .؟مگرحقوق زن وشوهریکه درمرکز بهداشت یا آموزش وپرورش کارمیکنندچقدراست که ازدرامدثروتمندان بیشتر است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه مدیران بانک ها قطع شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
پول خوبی می گیرید بخورید و هیچ صداشو درنیارید ما ماهی یک میلیون هم درآمد نداریم
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
از اول دادن یارانه به قشر ثروتمند علط بوده .ثروتمند نباید یارانه قبول میکردند .بعصی از اونها از دست مالیات با پارتی بازی در میروند .از خمس و زکاوت هم خبری نیست .هی ثروت روی هم انباشته میکنند .یارانه اونها باید خیلی زودتر قطع میشد و این پول برای ایجاد کار برای جوانان هزینه میشد .اصولا ما مردم طماعی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
لطفا راهکاری بیندیشید چرخ اقتصاد کشور بچرخه تا اینقدر به خاطر واردات بی رویه کارخانه ها نخوابه و بشین سر جات آبرومند تری تا دنبال 45تومان یارانه باشی
Iran (Islamic Republic of)
استاد دانشگاه
۰۷:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه نقدی یک خوبی بسیار بزرگ برای مملکت داره . دلیلش رو نمیگم چون بحث فراوان لازم داره و کسی هم متوجه نمیشه . هشدار باید داد که مبادا یارانه قطع شود حتی برای افراد ثروتمند نباید حذف بشه .
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۰۹:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
همکار عزیز، چطور به این نتیجه رسیدی کسی نمیفهمه ، خب سواد شما زمانی مشخص میشه که بتونی با زبون ساده برا مردم بگی ، بعد سواد مردم می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به خود نوبخت روحانی ماهی 3میلیون بدهند اگه تونستند تا وسط برج خودشون برسونند یارانهذو حقوقها شون رو قطع کنند
France
اسماعیل
۰۴:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
میگن اگه قرار یارانه اضافه بشه باید حاملهای انرژی هم افزایش پیدا کنه نه که اب و برق گاز رو چند مرتبه افزایش دادن ولی هیچ وقت یارانه رو اضافه نکردن هر روز هم گرانی بیشتر میشه
کی به داد ما برسه ................
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۰:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
يك روز ميگويند يارانه ها قطع ، روز بعد ميگويند نرخ حامل هاي انرژي در مقايسه با ساير كشورها كه روزانه و ساعتي بالا پايين ميشه ، بايستي از انها عقب نمانيم ، همه را كه قبول كنيم " چرا نميگيد مثل همه جا در مورد دو سال خدمت سربازي نيز مثل ديگران باشيم ، شما كه از نرخهاي روزانه قيمتها در دنيا اگاهيد چطور در اين زمينه هيچ مطالعه اي نداريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بدهی مردم به بانکها و قرض الحسنه ها مد نظر هست یا نه؟دوم تکلیف روستا ها چی میشه که گفتند برا جلوگیری از مهاجرت تا زمانی که ساکنندیارانه شون برقراره.این باعث جلوگیری از مهاجرت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
. کاری کنید مردم ایران و ایرانی نیاز به یارانه نداشته باشند
Germany
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
شنیدم 77 میلیون نفر یارانه میگیرند به خانواده ما مدت سه سال هست یارانه تعلق نمیگیرد یعنی ما جزو 8 میلیون جمعیت متول هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۲:۲۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یکم داخل جامعه بچرخین ببینید با حقوق 3 میلیون چیکار ميشه کرد که شما ها جز پر درآمدها حساب شون میکنید البته حق دارید خودتون محتاج یارانه نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
افراد چند شغله باید شناسایی شوند و یارانه آنها حذف شود مثلا اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان یا اعضای هیات مدیره شستا
Germany
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه یعنی سه یورو
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۲۲:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
کار حذف یارنه ها به کجا کشیده شده ؟ خط فقر درآمد کمتر ازپنج میلیون تومان است ولی برای حذف یارانه درآمد بالای سه میلیون تومان در نظر می گیرند یعنی حذف یارانه عده ای با درآمد زیر خط فقر هم مد نظر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه از منابع بیت المال است و شرعا متعلق به همه است به طور مساوی.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
دلار سه تو منی شده یازده تومن(بانک ها رو دریابین که الان نقدینگی شده هزارو هفتصدو خورده ای،ربطی هم به تحریم نداره ،کل یارانه در سال میشه حدود چهل هزار میلیارد،پول یه ماهو نیم نقدینگی بانکهاس،روزی هزار میلیارد دارن نقدینگی تولید میکنن ..اقا از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه باید فقط به نیازمندان پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه حق مسلم همه مردم ایران زمین است فرق ثروت و فقیر ندارد یارانه مربوط به آب ،برق،گاز و نان .... میباشد ربطی به نیازمند بودن ندارد. نیازمندان باید از کمیته امداد و یا بهزیستی ویا .... پول غیر یارانه ای دریافت کنند.
Germany
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مگریارانه ازبیت المال نیست پس بایستی همه بطورمساوی ازان استفاده کنند .درخصوص افزایش حقوق نیز دولت مردان بدانندکه افرادی هم که حقوق بالامی گرفتنددرزمان خدمت بیشترین واریزی را به حساب بیمه هاپرداخت کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
انشا الله که تصویب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
در سال 93 شما رفراندم یارانه کردید مردم اینو خواستند مگه قرار نیست رای مردم حاکم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
بجزاینکه بارضایتمندی وداوطلبی باشدعملی خلاف شرع وخلاف قانون اساسی است زیرایارانه-هرچندبایدبمقدارواقعی آن افزایش یابدوبه نسبت افزایش قیمت بنزین آنهم چندبرابرشود-حقی همگانی وازبیت المال متعلق به آحادملت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
فقط خانواده ی دولت وافراد متعلق به آنها ،پردرآمدهستند!!!
Iran (Islamic Republic of)
جچاد رضا
۱۹:۵۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ماخانواده شش نفره ایم من وبرادرم مهندسیم وبیکاروپدرم معلم باز نشسته با دو میلیون ویارانه ما به سر پرستی پدرم می ریزند حالا خدا را خوش میاد چون پدرم حقوق بگیر ه یارنه ما قطع کنید کار به مابدید یارانه نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
جناب نوبخت!!!با این تصمیم گیری های مساوات محور پس عدالت چی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۹:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اصلأ دولت یارانه‌ها را قطع کند و قیمت کالاهای اساسی مردم به همون روال قبل برگردد.فعلاً که هر مسئولی یک حرفی می‌زند و بدجوری مردم را گیج و مبهوت کردند
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۹:۴۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چطور روتون میشه بگید اگر میخواید یارانه 45500 تومنی بشه 450 هزار تومن باید همه چیز قیمتش بالا بره از جمله حاملهای انرژی مگه خودتون نگفتید قیمتها پلکانی افزایش پیدا میکنه تا به مردم فشار نیاد دیگه فشار از این بالاتر شما بصورت پلکانی بالا نرفتید با آسانسور یهو کشیدی بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
داریم برمی گردیم به صد سال پیش.تورم شده چهارصد درصد. افزایش حقوق نهایت بیست درصد.یارانه رو هم حذف می کنند.فقط یدونه طاعون رو کم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مااز شما وعده هایی که شنیدیم به وعده هاعمل کنید شما عکس وعده هایتان عمل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اقای نوبخت یارانه زمان احمدی نژاد 20دلار بود یارانه زمان شما 4دلا ر است ایا می دانستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اول گفتید یارانه سوخت است بابت صرفه جویی افراد در مصرف اب برق گاز و نان حالا که بعضی ها رفتار مصرف خود را درست کرده اند و می توانند یارانه خود را انجایی که بخواهند خرج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پول نفت حق مردم است حق تمام مردم.و دولت حق ندارد این حق را از مردم بگیرد بلکه حقی که مردم از نفت میگیرند شاید یکصدم حق نفتشان نباشد دولت باید این حق را به مردم تمام و کمال بدهد،و بجای قطع یارانه درامدش را از مالیات تامین کند
Iran (Islamic Republic of)
mahta
۱۹:۳۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چراسبدکالابه قشرکم درامدخصوصاروستاییان تعلق نگرفته؟!سرپرست خانواده ی من موجودیش صفره هیچی هم بنامش نیست اماسبدحمایتی بهش تعلق نگرفته !!اماکارمندی که حقوقش ۵ تومنه دریافت کرده.متاسفانه همه چیزفقط به نفع پردرامدهاست
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چیکار دارن به اين شندر غاز يارانه مردم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۹:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
به کسی ثروتمند می گویند که بالای ۲۰ میلیون تومان درامد داشته باشند.اقای نوبخت پس چرا می گوید بالای سه میلیون یارانه اش قطع میشود .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آیا بازنشسته بدبختی که با سن بالا و مریضی و عروس و داماد با سه میلیون چه کنه گه شما یارانه شون را هم میخاین قطع کنید.
بازنشسته باید مستثنی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
از پخش سبد حمایتیتون فهمیدیم پر درامدها کیان .کارگران کشاورزان وکسانی که مشاغل ازاد دارند حالا اگه درامدش هم کفاف زندگیشون را نده چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
قطع کن عزیزم قطع کن
ملت کیلویی جند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
من از اول این دولت می دانستم که اصلا همصدا و همسو با ثروتمندان هستند همانگونه که کردند نمو نه بارز آن دور ریختن سیب زمینی ها و هزاران معوقات دیگر از همه نمونه گرفته و ندادند حق حقوق مردم ضعیف که به امید غرق نشدن کف دریا را گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه حق ملی و ملیتیست
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۸:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
کاشکی به این نظرات کاربران توجهی بشه
اگه دم از عدالت در دریافت و پرداختها لازمه!؟! پس چرا کسی که کلی هزینه کرده برا تحصیلاتش و سوابق شغلیش، یک دفعه شاهد بشه که حمایتهای ناچیز در مقابل تورم نباید بهش تعلق بگیره اولا
ثانیا بعد خانوار چرا لحاظ نمیشه
ثالثا چند ساله که میگن بالای سه میلیون پردرآمدن، آخه کسی نیست بگه که با دلار ۴ تومنی میگفتن که سه میلیون به بالا پردرآمدن، حالا با دلار ۱۲ تومنی یعنی سه برابر باز هم پردرآمد بودن معنا میده؟؟؟؟؟؟
یا رب نظر تو بر نگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آخه پسر خوب چرا از پنجاه درصد ایرانیان که زیر یک میلیون درآمد دارند حرفی نمی زنی. برای آنها حقوق سه میلیونی یعنی نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
هم حذف یارانه با توجه به میزان حقوق کارمندها ظلم محض است هم افزایش پلکانی حقوق ، کسی الان ۲۹ سال سابقه کار داره ومقداری حقوقش از همکارآن کم تجربه ترش بیشتره باید حقوقش تعدیل بشه آیا این عدالته یا شما قصد دارید افزایش حقوق کارمندها را از جیب کارمندآن دیگه تامین کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
قانون در مورد جمعیت خانواده هم گفته بالای 5 نفر نباید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آب و صابون بیاورید تا رویشان را پاک کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
در آمد سه میلیون تومان زیر خط فقر است و افزایش حقوق برای زیر ۴ میلیون تومان ۲۰ درصد باشد در غیر این صورت افزایش معنایی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
هم میشود براحتی ثروتمندها رو شناسایی کرد و هم میشه چندین طرح تکمیلی دیگر برنامه ریزی کرد، مثل خرید یارانه در ازای سهام و یا ..... مشکل اینه که قصد اصلی این دولت قلع و قمع طرح یارانه هاست، دلیلش هم دیگه مشخصه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
شما به درآمد بالای 3 هزار تومان پر درآمد میگوئید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اکثر کارگران در شرکت ها که بیمه ی تامین اجتماعی هستند قرار دادی اند با تمام شدن کار آنها در شرکت ها عمرانی آنها هم بیکار می شوند حالا کارگری که حقوق مثلا 3 میلیون می گرفته با بیکار شدن که حقوقی ندارد که یارانه اش را قطع می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
حقوق بگیران دولت و بازنشستگان که درآمد مادم العمر دارند هیچ نیازی به یارانه ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
الان دیگه به خانواده 4و5 نقره خرج خوراکی خودش را هم نمیتونه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
من حاضرم یارانه ها رو قطع کنند ولی همه چیز ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
به جای قطع یارانه جلوی رانت ودزدی.فساد اقتصادی روبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
به جای قطع یارانه جلوی رانت ودزدی.فساد اقتصادی روبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
با این حساب یا پر درآمد هازیادن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۵۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
کارمند کارگران شغل آزاد دستفروش مستاجر به خدا اینکار رانکتید سراغ دارم جوان فوق لیسانس منتظر دریافت یارانه است بیکاره نه زن داره نه کار با اینکاره تورم ونگرانی بیشتر می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
خیلی از جانبازان در سن کهولت و نیاز به دارو و دکتر دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چرا میخواهید یارانه رو قطع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۲۳:۴۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چون همشون هرکاری دلشون میخواد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چرا میخواهید یارانه رو قطع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آقا این چه وضعیه همش به کمیته امداد و بهزیستی رسیدگی میشه؟ بقیه مگه آدم نیستد... اونهایی که تحت پوشش جایی نیستند و هیچ منبع درآمدی ندارند چکار کنند؟ حاشیه شهر نشین ها چکار کنند؟
بن دادید به کمیته امداد زنم دیده اومده تو خونه دعوامون شده که ما دو ماهه رنگ رب گوجه رو ندیدم بعد بیا ببین کمیته امدادی ها چه حالی دارن میکنن رب دادن، روغن داد، پول دادن وووووو
این چه وضعه اداره مملکته آخه برادر من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پس بقیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
هرچی هم می خواهند بدن از شش ماه قبل ، تا شش ماه بعد تبلیغ می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ار یه طرف 20 درصد اضاف می کنن خوب حقوق کارمندان به 3 تومن میرسه و از اونطرف یارانه را حذف می کنن باز هم میشه همون افزایش 10 درصدی حقوق البته اکر تو همین حال بمونه امسال کرایه خونه بیداد می کنه ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
باید افزایش یارانه ها با افزایش قیمت کالا ها همسان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چرا یارانه ها رو میخواهید قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اگر یارانه همه را قطع کنید اشکال ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
یارانه حق همه است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
الان توی این وضعیت دیگه سه میلیون تومان پولی نیست که فقط میریدسراغ کارمندان بدبخت وکاسب وتاجر وکشاورزان بادرآمدهای میلیاردی رااصلا نمی توانیدشناسایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
راحتترین راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
منظورتان از ثروتمندان .اونایی هستند که مثلا ی مبلغ ناچیزی سپرده ی بانکی دارند .و سه برابر این سپرده شون بدهکار وام بانکها هستند.یا انها که خانه های میلیاردی و مغازه های میلیاردی دارند.یکی هست پروانه ی کسب طلافروشی داره.اما سرمایه اش امانیه.تازه ی سرمایه ی ی مغازه اندازه ی ی طبقه ملک مسکونی یا 6 متر مغازه تو شهر نیست.ولی روستاها هیچ ندارند.کسی که وضعش خوبه تو روستا که امکانات نیست نمی ایسته.ی راه جلوگیری از مهاجرت روستاها.قبلا گفتند.یارانه ی روستا برقراره.دیگه کسی شهر نمیاد.دوم مستاجرین .کارگران کارمندان و بازنشستگان مستحق یارانه ی بیشترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
منظورتان از ثروتمندان .اونایی هستند که مثلا ی مبلغ ناچیزی سپرده ی بانکی دارند .و سه برابر این سپرده شون بدهکار وام بانکها هستند.یا انها که خانه های میلیاردی و مغازه های میلیاردی دارند.یکی هست پروانه ی کسب طلافروشی داره.اما سرمایه اش امانیه.تازه ی سرمایه ی ی مغازه اندازه ی ی طبقه ملک مسکونی یا 6 متر مغازه تو شهر نیست.ولی روستاها هیچ ندارند.کسی که وضعش خوبه تو روستا که امکانات نیست نمی ایسته.ی راه جلوگیری از مهاجرت روستاها.قبلا گفتند.یارانه ی روستا برقراره.دیگه کسی شهر نمیاد.دوم مستاجرین .کارگران کارمندان و بازنشستگان مستحق یارانه ی بیشترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
این یارانه ها با تورم ده سال قبل، رسما حذف شده دیگه چون اصلا پول حساب نمیشه که !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
این یارانه ها با تورم ده سال قبل، رسما حذف شده دیگه چون اصلا پول حساب نمیشه که !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
حقوق چیه بگردن اونای که سرمایه دارن رو پیدا کنن استعلام بگیرن از سازمان های مربوط یارانشونو قطع کنن
یه کارمند بازنشسته با ۵ تا بچه مستاجر و دختر و پسر دم بخت چیکار کنه
دلشون خوشه به حقوق ملت
بگردین دنبال سرمایه دارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
خودتان میگید هر کس از 8 میلیون درآمد داشته باشه فقیره حالا میگید بالای سه میلیون تومان یارانه اش قطع میشه؟
الان اگر به من ماهی 5 میلیون حقوق بدهند فقط میتونم نفس بکشم ولی طندگی نمیتونم بکنم . یه خانواده چهار نفره اگر فقط یه مشهد بخواهد برود نزدیک به 3 میلیون تومان براش آب میخوره و الان من نمیتونم خانواده رو یه مشهد ببرم بعدش میگید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
درسته واقعا معیارشون اشتباهه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
با استعلام از سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها و اتاق اصناف ایران میتوان فهمید که چه افرادی اجاره خانه یا اجاره مغازه یا اجاره سوله یا اجاره مزرعه دریافت میکنند . اجاره املاک و مستغلات جزو منابع درآمدی افراد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
حتی اگر زیرزمین یک خانه برای شغل آرایشگاه یا خشکشویی اجاره داده شده باشد باید مالیات بر اجاره به دولت پرداخت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پس اگه قراره یارانه قطع بشه حاملهای انرژی هم باید برای این افراد ارزان حساب بشه. با حذف یارانه قراره وضع خوب بشه نه اینکه به فقرا اضافه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
خدای کسی که چهار تا عاعله داره 3200 حقوقشه با کلی کسورات که دریافتی خالصش به دونیم میرسه باید یارانش قطع بشه ولی یکی با 2950 ودو عاعله یارانه بگیره این ظلم نیست مگه نگفتید باچهار عاعله. ریر چهار تومن خط فقره بهتر نیست کار کارشناسی کنید به فرزند امتیاز بدید. خالص دریافتی هم ملاک باشه شاید یکی بالای. 3 تومن بگیره ئلی مستاجر باشه یکی 2900بگیره ولی مسناجر نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یه روز میگید نمی توانیم یارانه ثروتمندان را حذف کنیم ... یه روز دیگه میگید تمام کسانی که بالای 3 میلیون می گیرند حذف شوند این یعنی اکثریت ملت . افراط و تفریط- مثلاً شما اسم دولتتان اعتدال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اگه واقعا یارانه میلیاردرها قطع میشد حرفی نبود اما نمیشه تشخیص داد. کسی که چندتا خونه داره و پول اجاره ماهی ده میلیون میگیره یا کسی که چندتا تریلی داره ولی بازم یارانه میگیره اما کسی که کارگره آزاده و هیچ جایی بیمه نشده چون توان پرداخت حق بیمه نداره یارانه اش قطع میشه. دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پول یارانه از نفت و مالیات و جریمه رانندگی و... بدست میاد که مال مردمه اونوقت میگن شب پرداخت یارانه ها شب عزای دولته. تا کسی میاد یه شغلی برای خودش دست و پا کنه هزار تا اداره و سازمان میان حق فلان چیز میخوان. اگه واقعا یارانه میلیاردرها قطع میشد حرفی نبود اما نمیشه تشخیص داد. کسی که چندتا خونه داره و پول اجاره ماهی ده میلیون میگیره یا کسی که چندتا تریلی داره ولی بازم یارانه میگیره اما کسی که کارگره آزاده و هیچ جایی بیمه نشده چون توان پرداخت حق بیمه نداره یارانه اش قطع میشه. دیدم که میگم
-
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
مبلغ یارانه ها خیلی ناچیزه خواهشا افزایش بدهید
Germany
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه‌ها هیچوقت هدفمند نبوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
یارانه را فقط به کمیته امداد و بهزیستی باید داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
واقعا درسته من خودم جزو این ۲گروه نیستم ولی فقط باید به اینها داده بشه چون از محرومترین ونیازمندترین قشر هستند.مخصوصا معلولین شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
هر چی پوله به همین کمیته امداد و بهزیستی میدن. سهام عدالت گرفتن از همه زودتر، جهیزیه میدن بهشون ماهانه مستمری میگیرن، وام بدون بهره میدن بهشون. ولی من که پدرم یک دستش فلجه هر بار میره به بهزیستی تشکیل پرونده میده بعد بهش میگن گم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
کسیکه جلوتو نگرفته تو هم برو مددجو شو اگه شرایطشو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
قرار بود یارانه رو به همه بدن ولی در عوض حاملهای انرژی افزایش پیدا کنه .نه اینکه صدقه بدن با منت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
در دولت قبل مگر نگفتن که یارانه حق همه است پس این چیه قرار بود که دو سال پیش یارانه پر درآمد ها را قطح کنند مکه امار ندارند همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
سلام کشور مال یک عده خاصه کمک هم فقط به خاصان میشه دولت واسه بقیه مرتب خط نشون می‌کشه'خدایا به ما غریب ها هم کمک کن آمیییییین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
در دولت قبل مگر نگفتن که یارانه حق همه است پس این چیه قرار بود که دو سال پیش یارانه پر درآمد ها را قطح کنند مکه امار ندارند همش حرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
من 4اولاد دارم کارگر ساختمان هستم الان 1سال یارانه بنده قطع شده اعتراض هم زدیم بی فایده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اولا یارانه پردرآمدها 4یا5سالی هست که قراره قطع شده ولی انجام نمیده دوم قیمت آب برق وگاز هر سال چند بار گران شده واتفاقا امثال هم گران شده اما یارانه درجا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
بجای اینک شب پرداخت یارانه ها عزا می گیرید جلوی اختلاسگران را بگیرید ویارانه ها را قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
چرا معیار شما .. حقوق زیر 3000000 است .. واصلا چرا حقوق معبار است.. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
تا یکی دو سال دیگه یارانه همه حذف میشه نگران نباش
۱۲
آخرین اخبار