شناسایی۶۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۶۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوجهادی زارع‌پور ظهر مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از راهکارهای ریشه‌کن کردن بحث بیسوادی است، گفت: در این راستا باید بستر لازم برای تحصیل همه کسانی که در سن تعلیم هستند را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته 15 مدرسه یک دانش‌آموزی در سطح استان داشتیم و تلاش کردیم که حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل باز نماند.

زارع‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی استان 98.82 درصد است، گفت: 680 کودک بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده است که اکثر این کودکان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

وی عنوان کرد: از 680 کودک شناسایی شده امسال 180 نفر شامل 83 دختر و 97 پسر تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند و 500 کودک دیگر شامل 250 دختر و 250 پسر هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتیکه بستر لازم برای پوشش تحصیلی این کودکان را فراهم کنیم، می‌توانیم پوشش تحصیلی استان را به 100 درصد نزدیک کنیم.

زارع‌پور با بیان اینکه عدم بازگشت تعدادی از دانش‌آموزان تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش علل متعددی دارد، عنوان کرد: بیماری صعب‌العلاج کودک، مشکلات جسمی و حرکتی، اختلالات ذهنی کودک، کودک بدسرپرست، مهاجرت یا انتقال به استان‌های دیگر، ازدواج زودهنگام و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و اشتغال کودکان از مهم‌ترین این علل است.

انتهای پیام/د

کودکان بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.