استاندار قزوین؛

قزوین آماده توسعه مبادلات با کشور‌های اروپایی است

استاندار قزوین گفت: قزوین با داشتن ظرفیت‌های مناسب در عرصه‌های مختلف آماده توسعه مبادلات تجاری، اقتصادی و علمی با کشور‌های اروپایی از جمله آلمان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با سفیر آلمان گفت: استان قزوین با داشتن صنایع متنوع و متعدد، دشت کشاورزی و مناطق زیبای گردشگری و تاریخ ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط با آلمان دارد.

زاهدی بیان کرد: در سال‌های گذشته هم تجربه خوبی در کار‌های مشترک با کشور‌های خارجی از جمله آلمان داشته ایم وامروز هم استان‌های مختلف کشور می‌توانند در این عرصه نقش بیشتری ایفا کنند.

وی گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب و شبکه حمل و نقل مدرنی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به ایران و استان ما ترغیب کند.

استاندار یادآورشد: راه آهن قزوین رشت که به آستارا متصل خواهد شد بزودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود که این طرح می‌تواند حلقه ترانزیت بین المللی ایران و جهان را کامل کند.

زاهدی بیان کرد: قزوین همچنین با داشتن زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی کافی و فنی و داشتن اولین شهر صنعتی ایران و انرژی‌های خوب بهترین استان برای مبادلات تجاری است و امادگی داریم در این زمینه‌ها با کشور آلمان روابط بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از نظر دانشگاهی و علمی هم موقعیت خوبی داریم و دانشگاه آزاد اسلامی از بهترین مناطق علمی کشور است و یک دانشگاه بزرگ بین المللی و پزشکی هم داریم که می‌تواند برای خارجی‌ها مناسب باشد.

استاندار  اظهارداشت: مهمترین طرح‌های پژوهشی کشور در قزوین در حال اجراست و آینده درخشانی در انتظار است و می‌توانیم گفتگو‌های خود را در سطح کارشناسی ادامه دهیم تا به نتایج عملی برسیم.

در ادامه هدیه ای به رسم یادبود از سوی استاندار قزوین به سفیر آلمان در ایران اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با سفیر آلمان در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار