معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد مطرح کرد؛

تأمین سلامت شهروندان در گرو ورزش و تغذیه مناسب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد گفت: تأمین سلامت شهروندان در گرو ارتقا فرهنگ افزایش تحرک و ورزش و تغذیه مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدعلی جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان یزد گفت: تأمین سلامت شهروندان در گرو ارتقا فرهنگ افزایش تحرک و ورزش و تغذیه مناسب است.

جعفری مشارکت دهی همگان را در بهبود وضعیت سلامت الزامی دانست و افزود: اگرچه آموزش نقش بسزایی در اصلاح مصرف مواد غذایی مضر دارد، اما کنترل و کاستن آن‌ها نیازمند همکاری آحاد مردم است.

وی بابیان اینکه شورای سلامت شهرستان یزد نیز در جهت تحقق این مهم فعالیت می‌کند، گفت: این شورا ضمن اجتماعی کردن مقوله سلامت در شهرستان، از تمامی ظرفیت نهاد‌های دولتی و خصوصی برای پیشبرد سطح کیفی سلامت بهره خواهد برد.

معاون سیاسی فرمانداری یزد با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر رها سازی فاضلاب  در بیابان های استان، گفت: ضروری است تدابیر لازم برای کنترل، نظارت و توقف تانکر‌های حمل فاضلاب صنعتی و خانگی و همچنین محل‌های تخلیه آن‌ها از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد.

نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌های استان

سید علی‌اکبر موسوی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد نیز با اشاره به اهمیت جلوگیری از انتقال بیماری بین حیوانات گفت: با ایجاد قرنطینه و نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌ها این امر کنترل خواهد شد.

موسوی بابیان اینکه  انتشار بیماری‌های انسان و حیوان در هنگام دفن لاشه‌ها رخ می‌دهد، افزود: ضروری است زمینی مناسب برای دفن بهداشتی لاشه‌ها در همان مکان مجتمع تخصیص داده شود تا شاهد شیوع هیچ گونه بیماری‌ نباشیم.

وی لزوم کاهش استفاده مردم از کیسه‌های نایلون در جهت حفظ محیط‌ زیست و سلامت شهروندان موضوع دیگری بود که در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان یزد بر آن تأکید کرد.

موسوی از هم‌وطنان خواست تا دستمال‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار