ورود ۵ هزار تنی روغن خام آفتابگردان از روسیه به بندر امیرآباد

کشتی تجاری با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام خوراکی آفتابگردان به صورت فله از روسیه در بندر امیرآباد پهلو گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدمحمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور به ورود سومین کشتی حامل روغن خام به بندر امیر آباد اشاره کرد و گفت: کشتی تجاری Lankaran با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام خوراکی آفتابگردان به صورت فله از روسیه در بندر امیرآباد پهلو گرفت.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزارتن روغن خام خوراکی آفتابگردان در دو بخش ۳۳ هزار تن در غالب ذخائر استراتژیک، سومین کشتی وارد بندر امیرآباد شد، افزود: این محموله بعد از بارگیری در انبار بصورت ۲۵۰ تانکر ۲۰ تنی از بندر خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه روغن خوراکی سهم قابل توجهی را در سبد غذایی خانوار ایرانی به خود اختصاص داده است گفت: روغن خام خوراکی آفتابگردان نسبت به سایر روغن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است تلاش می‌شود روغن مورد نیاز مردم و تامین ذخایر استراتژیک کشور از این نوع روغن تهیه شود.

جعفری افزود: اگر شرایط مهیا باشد پیش بینی می‌شود در آینده این میزان تا ۱۰۰ هزار تن در استان مازندران افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ۵ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان برای سومین بار از روسیه در دو مرحله ۳۳ هزار تنی وارد بندر امیر آباد شد و این میزان واردات روغن خام خوراکی آفتابگردان برای تامین بخشی از ذخایر استراتژیک کشور می‌باشد.

انتهای پیام/آ

ورود سومین کشتی حامل روغن خام به بندر امیر آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار