در شب شعر جشنواره شعر و داستان «جوان سوره»؛

رباعی طنز سعید بیابانکی به ابوالفضل زرویی تقدیم شد

محفل شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» با یادی از ابوالفضل زرویی برگزار شد.

رباعی طنز سعید بیابانکی به «مرحوم زرویی» تقدیم شدبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محفل شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» شب گذشته (سه شنبه) در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بیژن ارژن شاعر پیشکسوت کشور رباعی‌هایی برای حضار خواند. احمد نادمی شاعر و پژوهشگر، شاعر بعدی بود که چند هایکو بر اساس ژانر علمی-تخیلی خواند. اسماعیل حبیبی، شاهین رهنما، اسماعیل محمدپور، مرضیه فرمانی، رضا نیکوکار نیز از شعرای گیلانی بودند که در این مراسم به شعرخوانی پرداختند. محمود حبیبی کسبی نیز شعری آئینی برای حاضران خواند.

در ادامه این شب شعر، سعید بیابانکی غزلی تازه و چند رباعی طنز خواند. بیابانکی همچنین رباعی طنزی را به زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد تقدیم کرد.

میلاد عرفان پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و شاعر ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، شعر کوتاهی خواند.

علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری شاعر دیگری بود که در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. سیدحمیدرضا برقعی شاعر آئینی کشور نیز دو شعر خود را به حضرت زهرا (س) تقدیم کرد.

حامد عسکری، فریبا یوسفی، سید حسین متولیان، محمدحسن جمشیدی، آرش پورعلی زاده، حسنا محمدزاده، نیما فرقه، پونه نیکویی و مجتبی حاذق از دیگر شاعرانی بودند که در ادامه به روی سن رفته و شعرخوانی کردند.

در پایان این مراسم، محمدجواد شرافت دبیر بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، با بیان اینکه در این گونه جشنواره ها، فرصتی پیش می‌آید تا شاعران جوان، اشعار شاعران پیشکسوت را بشنوند، اظهار کرد: اشعار خوب بسیاری در این محفل شنیدیم، اما در کارگاه‌ها هم به همین میزان از سوی شرکت کنندگان جوان جشنواره اشعار خوبی شنیدیم و لذت بردیم.

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ آذر) از ساعت ۱۸ در تالار مطهری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شعر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.