صباح: عربستان تلاش‌هایش را برای لاپوشانی نقش بن سلمان در قتل خاشقجی جهانی کرده است

روزنامه صباح با اشاره به حمایت شورای همکاری خلیج فارس از عربستان در پرونده خاشقجی نوشت ریاض تلاش‌هایش برای لاپوشانی نقش ولیعهد سعودی در این پرونده را به عرصه بین‌المللی گسترش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ترکیه‌ای صباح در مقاله‌ای نوشت: به نظر می‌رسد درخواست‌ها برای شناسایی و افشای عاملان واقعی قتل خاشقجی تبدیل به جرمی بزرگ‌تر از آن جنایت شده است. حکومت عربستان سعودی تلاش‌هایش را برای لاپوشانی نقش ولیعهد محمد بن سلمان در قتل خاشقجی اکنون به عرصه بین‌المللی نیز کشانده است.

به نوشته این روزنامه، در بیانیه پایانی ۷۲ ماده‌ای سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج (فارس) در ریاض بر حمایت کشور‌های عضو از موضع حکومت سعودی در خصوص این جنایت و اقداماتی که برای روشن شدن ابعاد این موضوع انجام شده، تاکید شده است.

صباح می‌افزاید: بر اساس بیانیه‌ای که سعودی‌ها تنظیم کردند، درخواست محاکمه افرادی که برای قتل جمال خاشقجی به استانبول اعزام شده بودند در ترکیه مفهومی ندارد؛ زیرا سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، مصمم است اقدامات لازم را برای نهادینه ساختن موازین حقوقی و عدالت انجام دهد. به عبارت دیگر در اوضاعی که در مناطق دیگر جهان مردم همچنان به این خبر‌ها که آخرین سخنان خاشقجی چه بود و عاملان قتل وی هنگام ارتکاب جنایت به موسیقی گوش می‌کردند، توجه نشان می‌دهند، عربستان سعودی و اقمارش در خلیج (فارس) به همه جهان می‌گویند، به شما چه ارتباطی دارد که چه کسی این جنایت را مرتکب شده است؟

در ادامه این مقاله‌ آمده است: بن سلمان اکنون به گونه‌ای که گویا هیچ اتفاقی روی نداده است با نیشخند در نشست‌های بین‌المللی شرکت می‌کند.

این روزنامه ترکیه‌ای در پایان مقاله خود به کنایه نوشت: باید امیدوار بود که شرکت‌کنندگان در اجلاس ریاض با محمد بن سلمان دچار اختلاف نشوند و در آینده‌گذرشان به کنسولگری‌های عربستان نیفتد!

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار