سالاری در حاشیه تور رسانه‌ای منطقه 17؛

نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اولویت مدیریت شهری است

عضو شورای شهر تهران گفت: موضوع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اولویت مدیریت شهری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در حاشیه تور رسانه‌ای منطقه 17 شهرداری تهران برای بازدید از طرح نوسازی بافت فرسوده در این منطقه امروز (چهارشنبه بیست و یکم آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده که امروز به عنوان بازآفرینی از آن یاد می‌شود، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و علاوه بر این تبدیل به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت و رئیس جمهور شده است.

وی افزود: این وضعیت یک فرصت تاریخی است تا بتوانیم با مشارکت سایر محل‌ها و بخش خصوصی و سرمایه گذارها این موضوع را به یک جنبش تبدیل کنیم.

سالاری با اشاره به اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در منطقه 17 گفت: قطعا نوسازی این تعداد واحد جوابگوی نوسازی 3 هزار و 268 هکتاری تهران نخواهد بود و زمانی می‌توانیم موفق شویم که دولت و مدیریت شهری بسته‌های تشویقی موثر ارائه دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به طرح شهرداری تهران برای خودداری از هزینه دریافت صدور پروانه برای ساخت واحدهای تجمیعی گفت: در حال حاضر بانک‌ها هم تسهیلات خود را با سود کمتری ارائه می‌دهند و ستاد بازآفرینی کار خود را به عنوان یک ساختار اجرایی آغاز کرده و باید با پیگیری‌های خود آن را تبدیل به یک جنبش کنیم.

وی با بیان اینکه در منطقه 17 یکی از توسعه‌گرها حضور یافته و یک مجموعه را تجمیع کرده است، گفت: یکی از مشکلات بافت فرسوده این است که مالکان تمایل به مشارکت با سازندگان ندارند و این به خاطر عرصه اقتصادی است که در این دوره دولت و شهرداری می‌توانند با ایجاد سراها در محلات موجب ارتقای کیفیت زندگی شوند و ما هم به عنوان شورا باید در سیاست گذاری‌های خود تغییرات استراتژیک دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار