شرط مردم برای خرید کالای ایرانی چیست؟

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اطمینان تولیدکننده داخلی بر بازار داخلی باعث شده است تا تلاشی برای بهبود کیفیت کالا نشود، در حالی که ۲ عامل کیفیت و قیمت نقشی بالا در خرید مردم دارد.

با هماهنگی میان دستگاه‌ها به تولیدکنندگان ایران ساخت کمک کنیمبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی قیمت و کیفیت کالا را 2 فاکتور مهم در تصمیم گیری مردم در انتخاب کالا دانست و اظهار کرد: زمانی که تولید کنندگان بتوانند کالایی را با قیمت و کیفیت مناسب و قابل رقابت با کالای خارجی مشابه تولید کنند حتما مردم به خرید جنس ایرانی روی می‌آورند.

کیخا ادامه داد: البته مجموعه‌ای از سیاست‌ها نیز سبب شده تا حصاری دور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی کشیده شود، از سوی دیگر به دلیل اطمینان تولیدکنندگان مبنی بر وجود بازار داخلی تلاشی برای بهبود کیفیت کالا نمی‌شود، بنابراین بازار داخلی بازاز رقابتی نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگانی در داخل، محصول با کیفیت و قابل رقابت تولید می‌کنند، بیان کرد: باید قوانین تصویب شده در مجلس و سیاست‌های دولت دست به دست هم دهد تا تولیدکنندگانی که کالای رقابتی تولید می‌کنند در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت، اقتصاد و کشاورزی باید وقت خود را برای واحدهای تولیدی صرف کنند چرا که ارزش آن را دارد که بتوانند مشکلات آنها را سر و سامان دهند تا بتوانند با تمام توان کار کنند و این خود باعث ایجاد شغل می شود. در این بین بیشتر تولید کنندگان مشکلات و دغدغه‌های خود را با سازمان دارایی عنوان می‌کنند و از مالیات های بالا شکایت دارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: بازدیدهای انجام شده از 14 تا 15 مرکز تولیدی نشان می‌دهد میان مسائل و واقعیت‌های موجود در سطح جامعه و تولید کننده و سطحی که تصمیمات گرفته می‌شود، فاصله است. از این رو مدیران و تصمیم گیران باید وقت خود را صرف مسائل اصلی تولید کنندگان کنند. تولیدکنندگان داخلی قانون جدید و اعتبارات بیشتر نمی خواهند پس هماهنگی بین دستگاه ها برای حل مشکلات آنها باید افزایش پیدا کند، در واقع با این اقدام رونق تولید راحت تر می شود.

وی با بیان این که باید برای تولیدکنندگان زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود، گفت: برای حل مشکلات تولیدکنندگان مسوولان و دولتمردان و نمایندگان از نزدیک با مشکلات تولید آشنا شوند و از نزدیک این مشکلات را لمس کنند که وقتی می خواهند طرح و لایحه ای نوشته شود و یا قانونی تصویب بشود درست و منطقی و براساس واقعیت ها تصمیم گرفته شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ تولید مهم ارزیابی کرد و گفت: نمی توانیم منکر تبلیغات در حوزه فرهنگ سازی شویم که البته تبلیغ هزینه دارد که در این حوزه تولید کنندگان نپذیرفته‌اند که تبلیغات بخشی از هزینه‌های تولید است. تولیدکنندگان ما به دلیل انحصاری بودن بازاری که در اختیار دارند، نپذیرفته‌اند که بخشی از این هزینه‌ها را باید برای تبلیغ  و معرفی کالاهای خود بگذارند.

انتهای پیام/

انحصاری بودن بازار داخلی، بی‌رغبتی تولید کننده داخلی به تبلیغات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
تولید کنندگان کالا در ایران از شرکتهای خودرو سازی یاد گرفته اند و میدانند هرچه تولید کنند بازهم ملت خواهند خرید البته با این تفاوت که در زمینه کالاها رقابت با کالاهای خارجی بیشتر از بخش خودرو سازیست
آخرین اخبار