رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان خبر داد:

واکسیناسیون چهار هزارو ۶۶۰ قطعه طیور بومی در شهرستان سمنان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان، گفت: در راستای کنترل بیماری‌ها و آفات مرتبط با طیور اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی در شهرستان سمنان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی حقیان فر رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی در شهرستان سمنان اجرا شد، گفت: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی، تنفسی طیور محسوب می‌شود که از نظر اقتصادی خسارات سنگینی به صنعت طیور وارد می‌کند.

وی افزود: باهدف ایجاد سطح ایمنی مناسب در گله‌های طیور بومی و به تناسب آن جلوگیری از سرایت این بیماری به طیور صنعتی چهار هزار و ۶۶۰ قطعه طیور بومی شهرستان سمنان علیه این بیماری به صورت رایگان واکسینه شدند.

مهدی حقیان فر با اشاره به اینکه انجام آزمایش‌های پاراکلینیک و نمونه برداری‌های لازم قبل از واکسیناسیون طیور دارای اهمیت است، اظهار داشت: واکسیناسیون صورت پذیرفته در طیور شهرستان و ایجاد ایمنی مناسب در سطح گله‌ها تا حدود زیادی می‌توان از بیماری  نیوکاسل پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: باواکسیناسیون صورت پذیرفته در طیور شهرستان و ایجاد ایمنی مناسب در سطح گله‌ها تا حدود زیادی می‌توان از بیماری نیوکاسل  پیشگیری کرد.

انتهای پیام / م

انجام واکسیناسیون رایگان طیور بومی در شهرستان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار