انتصاب مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک مازندران

عباسعلی زارع به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک مازندران معارفه شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان از مجموعه اقدامات مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان تقدیر کرد و با آرزوی توفیق برای ادامه خدمت وی در استان خراسان رضوی، گفت: اگر کارکنان سازمان ثبت در برنامه‌های ثبتی خود قرآن کریم را مد نظر قرار داده و عامل به قرآن باشند به نتایج مطلوب دست یافته و در فعالیت‌های خود موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه قرآن یک برنامه زندگی است که باید در زندگی به آن عمل شود و مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر ملتی برنامه خوبی داشته باشد، ولی عامل به آن برنامه نباشد آن برنامه از ارزش و اعتبار برخوردار نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: علیرغم آیات متعدد، هنوز انسان به حقوق خود قائل نیست و هیچ موجودی مانند انسان مدعی عقل به خود ودیگران خسارت وارد نمی‌کند.

حجت الاسلام تقوی فرد از زندگی دنیوی به مثابه بازی و سرگرمی یاد کرد و افزود: فقط آنچه برای رضای خداوند متعال انجام شود ارزشمند و ماندنی است و باید مواظب باشیم به بازی و سرگرمی این دنیا دل خوش نکنیم.

سهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این آیین با اشاره به قدمت سازمان ثبت اسناد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزء معدود دستگاه‌هایی است که در چندین مولفه زندگی انسان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه‌های مختلف، افزود: فعالیت در حوزه مالکیت بر اموال غیرمنقول و زمین، حفظ مالکیت افراد در اختراعات، برند‌ها و ثبت شرکت ها، ثبت ازدواج و طلاق و کسب درآمد برای دولت از جمله برخی اقدامات سازمان ثبت اسناد محسوب می‌شود.

عزیزالهی به تغییر شیوه فعالیت سازمان ثبت از شیوه سنتی به جدید با حضور تویسرکانی و حمایت رئیس قوه قضاییه اشاره و گفت: تحول شتابنده‌ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته که کاملاً محسوس است و می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب تعبیر کرد.

وی با یادآوری تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیم به سند تک برگ، به همت کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک، افزود: امروز به کمک ثبت آنی، هر نوع معامله در کشور و هر وکالتنامه‌ای که صادر می‌شود در لحظه در سازمان ثبت قابل رصد است و امکان سوء استفاده در این خصوص وجود ندارد.

وی اجرای کاداستر را برنامه‌ای بسیار مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و گفت: سازمان مصمم است با حداقل توانمندی‌های موجود، کاداستر را به سرمنزل مقصود برساند؛ ضمن اینکه کاداستر با توجه به وضعیت جغرافیایی و طبیعت استان از اهمیت بسیار بالایی در مازندران برخوردار است که باید به عنوان یکی از محوری‌ترین اقدامات مدیرکل جدید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیون پرونده ثبتی در بایگانی‌های ثبت کشور وجود دارد که تا امروز بیش از یک سوم این پرونده‌ها آرشیو شده است و این حرکت باید ادامه یابد تا امنیت در حوزه مالکیت تضمین شود.

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در نگاه، بیان و عمل در مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.

در این مراسم عباسعلی زارع به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان معارفه و از زحمات محمدحسن بهادر قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

زارع مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک مازندران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.