مشکل واحد‌های تولیدی استان در خصوص نحوه محاسبه و تفسیر تسهیلات بانکی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به مشکل واحد‌های تولیدی استان در خصوص نحوه محاسبه و تفسیر تسهیلات بانکی اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکل واحد‌های تولیدی استان در خصوص نحوه محاسبه و تفسیر تسهیلات بانکی گفت : باید آموزش ۳۰۰ مدیر مالی و ۳۰۰ بازاریاب حرفه‌ای برای کمک به تولیدکنندگان در دستور کار فنی حرفه‌ای قرار گیرد.

وی گفت : بخش زیادی از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری استان اوراق اسناد خزانه است که سررسید آن‌ها سال ۹۸ است و این باعث شده بانک‌ها در پرداخت این اعتبارات به واحد‌ها سر باز زنند.

وی در ادامه خواستار استفسار دولت و مجلس در ارتباط با اوراق اسناد خزانه شد که در این میان هم متقاضیان طرح ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در عقد قرارداد با ابهام و مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به مشکلات کمک‌های فنی و اعتباری (این اعتبارات مربوط به یارانه مشاغل فراگیر و تسهیلات تولیدی هاست) گفت: متاسفانه این اعتبارات در استان کرمانشاه از چند محل مانند اعتبارات کمک‌های سفر مقام معظم رهبری، ارتقاء شاخص، اعتبارات توازن و ۲۷ دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده است و این نیز یکی از ابهامات پرداخت تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری است.

حاتمی در ادامه از اعضای کارگروه خواست ظرف یک هفته با هم افزایی با دیوان محاسبات اصلاحات لازم را برای استفاده از کمک‌های فنی اعتباری استان انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه این جلسه به توزیع بی رویه اسناد خزانه کشور هشدار داد و خواستار استفسار دولت و مجلس برای نقد شدن این اوراق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از این جلسه اداره محیط زیست استان را موظف کرد ظرف یک هفته مشوق‌ها و راهکار‌های کاهش ۳۵ واحد آلاینده استان را اعلام کند.

حاتمی در پایان مهم‌ترین مشکلات ناشی از تحریم‌ها را تهیه مواد اولیه، انتقال ارز، صادرات و واردات و گیر‌های مرزی دانست و از دستگاه‌ها خواست مطالعات خود را برای مواجهه با این مشکلات انجام دهند.

در این جلسه همچنین اعضای کمیته بسته‌های حمایتی استان معرفی شد و مهم‌ترین رسالت این کمیته توزیع عادلانه و رساندن بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند واقعی است .

 

 

انتهای پیام/د

باید آموزش ۳۰۰ مدیر مالی و ۳۰۰ بازاریاب حرفه‌ای در دستور کار فنی حرفه‌ای قرار گیرد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار