استارت‌آپ ویکند کشت و کال در دانشگاه کردستان آغاز شد

استارت‌آپ ویکند کشت و کال با حضور ۵۰ نفر از صاحبان ایده در دانشگاه کردستان آغاز شد که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان چهارشنبه شب در افتتاحیه استارت‌آپ ویکند کشت و کال که در کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: هدف اساسی مرکز نوآوری، اشتغالزایی است چه بسا نهاد‌های دیگری هم در این زمینه کار می‌کنند، اما آنچه کار مرکز نوآوری را از دیگر نهاد‌ها جدا می‌کند اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار با روش‌های جدید دنیا و شتاب‌دهی به این امر است.

صادق سلیمانی افزود: در این استارت‌آپ دانشجویان و صاحبان ایده‌ها در طول سه روز سلسله آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند و در پایان، با سرمایه‌گذاران آشنا می‌شوند.

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان عنوان کرد: این استارت‌آپ با همکاری دانشگاه کردستان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری ژرفا برگزار می‌شود و حامیانی هم از نهاد‌های مختلف دارد.

وی تصریح کرد: وجه تمایز این استارت‌آپ، آسیب‌شناسی استارت‌آپ‌های پیشین است که طی آن مشخص شد، عدم حامی و پشتیبان مهمترین مشکل در برگزاری این رویدادهاست.

سلیمانی با اشاره به اینکه در این استارت‌آپ تشویق‌های مادی کنار گذاشته شده است، اعلام کرد: برندگان به عنوان جایزه تحت حمایت مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها معمولا با محوریت آی‌تی برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه مرکز رشد دانشگاه با درک اهمیت توجه به پتانسیل‌های استان، اولین استارت‌آپ را با محوریت کشاورزی برگزار می‌کند و در ادامه هم باید سراغ رشته‌هایی برویم که در ایجاد اشتغال تاثیر دارند.

سلیمانی با اشاره به اینکه این استارت‌آپ اولین رویداد مشترک دانشگاه کردستان و پارک علم و فناوری استان است، ابراز امیدواری کرد که این رویداد‌ها در آینده هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/م

برگزاری استارت‌آپ ویکند کشت و کال در دانشگاه کردستان

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.