رای الیوم گزارش داد؛

چند قدم تا آغاز انتفاضه مسلحانه فلسطینیان

رای الیوم در گزارشی نوشت تشدید عملیات مقاومت فلسطین با هدف انتقال فشار از نوار غزه به کرانه باختری باعث هراس صهیونیست‌ها شده است.

چند قدم تا آغاز انتفاضه مسلحانه فلسطینیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم نوشت تشدید عملیات مقاومت فلسطین با هدف انتقال فشار از نوار غزه به کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی و در عین حال سلامت و آزادی عاملان این عملیات ترس و وحشت رژیم صهیونیستی را در پی داشته و نشانگر ضعف امنیتی شدید این رژیم و صد البته هشداری برای آغاز انتفاضه مسلحانه فلسطینیان است.

روزنامه رأی الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: در حالی که اذهان عمومی کشورهای عربی و اسرائیل با عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال الجلیل نزدیک مرزهای لبنان و جستجوی تونل‌های حزب الله و نابودی آن درگیر است، کرانه باختری رو به تنش می رود و از لحاظ نظامی در آستانه انفجار است، اما چنین اتفاقی که با توجه به شواهد موجود احتمال آن قوت یافته است، معادلات را به هم خواهد ریخت و ممکن است سناریوی انتفاضه مسلحانه را بار دیگر مطرح کند.

دو عملیات در محافل نیروهای امنیتی اسرائیل موجی از ترس و وحشت به راه انداخته است، نخست: عملیات دو ماه پیش اشرف نعالوه، جوان فلسطینی در منطقه صنعتی "برکان" داخل یک شهرک صهیونیستی و نزدیک شهر سلفیت شمال کرانه باختری اشغالی که در پی آن دو شهرک نشین کشته و سه نفر زخمی شدند. همه تلاش‌ها برای تعقیب، بازداشت یا کشتن این جوان بی نتیجه بوده است.

دوم: حمله و تیراندازی دو روز پیش چند فرد مسلح به سمت شهرک نشینان، نزدیک شهرک عوفرا در شمال رام الله که طی آن 7 شهرک نشین زخمی شدند. عاملان این حمله بی سر و صدا محل درگیری را ترک کردند و هیچ یک از آنان کشته یا بازداشت نشدند.

اسرائیلی‌ها نه تنها به سبب استفاده از سلاح های گرم بلکه از برنامه‌ریزی دقیق برای این عملیات و رهگیری و اجرای آن هم نگرانند. عاملان عملیات عوفرا بی آنکه از یگان ارتش اسرائیل که از شهرک نشینان حفاظت می‌کند، بترسند، طبق برنامه به سمت شهرک نشینان تیراندازی کردند که این نشانگر شجاعت و جسارت بی سابقه‌ای است.

در ادامه این گزارش آمده است جنبش حماس برای ملتهب کردن کرانه باختری، کاستن از فشار بر نوار غزه و حمله به شهرک نشینان  راهبردی را اجرا می‌کند.

گادی ایزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نشست چند روز پیش کابینه امنیتی اسرائیل هشدار داد جنبش حماس عملیات نظامی خود را به کرانه باختری منتقل کرده و از سپتامبر گذشته ده عملیات در نقاط مختلف کرانه باختری اجرا کرده است و این آمار در مقایسه با آرامشی که چندین ماه برقرار بود قابل ملاحظه است.

آمار و ارقام رسمی اسرائیلی ها نشان می دهد تنها امسال بر اثر حملات مقاومت فلسطین، ده شهرک نشین اسرائیلی کشته و 76 تن زخمی شده اند و این نشانگر نفوذ امنیتی گسترده و پیشرفت عملیاتی مقاومت است.

موفقیت عوامل عملیات عوفرا و برکان در کمال سلامت و آزادی عاملان آن، می تواند الهام بخش دیگران برای ادامه دادن همین راه باشد. کما اینکه استفاده از سلاح های گرم، عملیات زیر گرفتن با خودرو و حمله با چاقو نشان می دهد انتقال اسلحه به کرانه باختری رو به افزایش است و چه بسا این امر مقدمه انتقال فناوری ساخت موشک باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
مبارزه مسلحانه مردم فلسطین زودتر نتیجه خواهد داد،و اسرائیل را زودتر سرنگون خواهد نمود.
آخرین اخبار