مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته، ۳۰ دستگاه قزوین عملکرد ویژه در امر نماز داشته و ۲۱ دستگاه شایسته تقدیر شناخته شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام سید قریش موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان در اجلاس استانی نماز با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته، ۳۰ دستگاه قزوین عملکرد ویژه در امر نماز داشته و ۲۱ دستگاه شایسته تقدیر شناخته شده اند، گفت: هشت دستگاه نیز عملکرد قابل قبول داشته و ۱۳ دستگاه فعالیت کمتری در این زمینه داشته اند که به آن‌ها تذکر داده شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: وضع اقامه نماز در استان مطلوب است، اما در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و از مدیران انتظار می‌رود در نماز شرکت کنند و برای فعال کردن مساجد عضو هیات امنای آن‌ها شوند.

این مسئول اضافه کرد: هنوز صدای اذان در مناطق شمالی شهر قزوین شنیده نمی‌شود و از مسئولان استان انتظار می‌رود برای رفع مشکل مناطق محروم از مسجد تلاش کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: در هزار و ۵۰۰ مدرسه استان هزار و ۲۰۰ نماز جماعت برپا می‌شود.

به گفته حجت الاسلام موسوی، ۵۱۵ نمازخانه بالای ۴۰ متر در مدارس استان وجود دارد، ولی ۱۸۲ مدرسه استان فاقد نمازخانه هستند.

موسوی ادامه داد: انقلاب اسلامی در آستانه چلمین سالگرد پیروزی، دستاورد‌ها و برکات فراوانی داشته است که از جمله آن‌ها برگزاری حدود ۷۳ هزار نماز جماعت در مدارس کشور است.

وی افزود: برگزاری چهار هزار و ۵۰۰ نماز در سطح بیمارستا‌ها و دانشگاه ها، تاسیس سه هزار مسجد، نمازخانه و سکوی نماز در راه‌های مواصلاتی استان و اجرای طرح منزلت نماز در پادگان‌ها از جمله برکات انقلاب و ستاد اقامه نماز است.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: ۷۹ نمازخانه و مسجد بین راهی در استان فعال است و حدود ۱۴۱ روحانی مستقر و طرح هجرت در روستا‌ها در خدمت نماز هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در استان گفت: مشارکت در اعتکاف و جشن تکیلف روز اولی ها، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ برای ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس، نشست‌های والدین با سه هزار و ۹۰۰ نفر، برگزاری نشست دانشجویی، دوره‌های نماز در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش ۶۵۱ دانشجو معلم، تربیت ۵۰ مربی برای مرکز پاسخگویی، آموزش فضای مجازی برای ۲۴۰ نفر، طرح سلامت برای آموزش ۱۵۰ پرستار در بیمارستانها، دوره آموزش مربیان مهدکودک‌ها برای ۱۴۰ نفر و مشارک در اعزام دانش آموزان به مشهد در ۲۵ کاروان از جمله این اقدامات بوده اند.

انتهای پیام/

برگزاری اجلاس استانی نماز در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار