رتبه ای که زینده استان فارس نیست؛

آغاز طرح انتظامی ترافیکی ویژه زمستان/ فارس همچنان در صدر جان باختگان تصادفات رانندگی

طرح زمستانی پلیس راه استان فارس از امروز در جاده‌های استان فارس با استقرار تیم‌های امداد و نجات اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ اسماعیلی معاون عملیاتی نیروی انتظامی فارس، از آمادگی تمامی واحد‌های خدماتی در طرح امدادی، انتظامی و ترافیکی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری طرح ترافیکی زمستانه کنترل دقیق عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر و محور‌های مواصلاتی، عملیات امداد و نجات برای در راه ماندگان احتمالی، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه بدون تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ در محور‌های کوهستانی و در شرایط خاص، تسهیل عبور و مرور و ایمنی رانندگان و مسافران در محورها، پیشگیری از انسداد معابر و رسیدگی فوری به افرادی است که در جاده‌ها دچار مشکل شده اند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرایی این رزمایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به همه شهروندان، ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین مسئولان سازمان‌ها و ادارات مربوطه است.

وی افزود: استان فارس در تعداد جان باختگان حوادث رانندگی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، رتبه‌ای که زیبنده استان فارس نیست.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه، از کاهش ۱۱ درصدی فوتی تصادفات در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به پارسال خبر داد و گفت: با توجه به آمار ارائه شده ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث مربوط به سوانح ترافیکی شهری و ۲۰ درصد مربوط به سوانح برون شهری است.

وی اظهار کرد: میانگین سرعت خودروها در کشور ۷۹ کیلیومتر و در فارس ۸۶ کیلومتر است، با توجه به تدابیر دشمنان در جهل سالگی انقلاب، باید در این حوزه خیران را دعوت به همکاری کنیم، تاکنون بیش از ۴۰۰ مقر پلیس با کمک خیران بازسازی شده است که در حوزه جاده ای هم می توان از خیران کمک گرفت تا همراه با مشارکت مردمی به نقطه ایده آل مطلوب رسید.

معاون عملیاتی نیروی انتظامی فارس همچنین اظهار داشت: متاسفانه استان فارس در تعداد مجروحان نیز جز ۳ استان کشور است که در هشت ماهه نخست امسال ۲۳ هزار مصدوم تصادفی در سطح جاده‌های استان را داشته ایم.

وی بیان کرد: به گفته مدیر کل بهزیستی استان، بیشترین معلولان کشور مربوط به استان فارس که شاید سهم تصادفات در این مهم تاثیر به سزایی داشته است.

سرهنگ اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود از نیک اندیشان فارسی خواست در حوزه راه و شهرسازی و ساخت جاده‌ها همکاری ویژه‌ای را داشته باشند.

معاون عملیاتی نیروی انتظامی فارس با قدردانی از تعامل وهمکاری همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کنترل محور‌های استان با نیروی انتظامی بر ادامه این تعامل و همکاری‌ها تاکید کرد و گفت:: با ایجاد زمینه‌های این تعامل و همکاری‌ها نتایج بسیار خوبی حاصل می‌شود که از جمله آن‌ها افزایش خدمت‌رسانی به مردم در محور‌های استان است.

گفتنی است، این طرح از امروز آغاز و تا ۲۲ اسفند ماه امسال ادامه دارد.
انتهای پیام/م

آغاز طرح امدادی، انتظامی و ترافیکی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار